Mijn ouders hebben bij hun thuis een Shetland pony staan. Het is echt een lief beestje alleen sinds kort vreet ze aan een stuk door. Alles wat ze ziet wordt opgegeten. Soms begint ze zelfs aan takken en zand. (zand houden ze wel tegen want dit is natuurlijk niet gezond
) Ze vergeet meest van de tijd ook om te drinken. Pas als ze weer op het kampje (stukje zwarte grond met een schuilstal) staat, gaat ze drinken. Mijn ouders hebben al een masker om gedaan om zo te voorkomen dat ze te dik wordt, maar ze vreet zelfs daar doorheen veel te veel. Ook hebben ze geprobeerd om haar veel korter op het land te zetten, dit hebben ze zo'n 4 week geprobeerd, maar dan wordt ze heel boos en chagrijnig. Verder hebben ze geprobeerd om hooi te geven en minder gras. Hooi wilde ze eigenlijk niet hebben, maar sinds een paar dagen vreet ze ook enorm graag hooi. Ze eet echt alsof haar leven ervan af hangt. (Ze krijgt niet oneindig veel hooi, als het op is is het op)Verder krijgt ze 2 keer in de week beweging van een half uurtje. Ze krijgt daarna 1 of 2 snoepjes en niet meer. Ook geen krachtvoer, muesli of biks. Alleen gras en hooi en na het werken 1 of 2 snoepjes.
Ik snap dat het logisch is dat paarden graag willen eten, mijn haflinger lust ook wel wat
, maar dit shetje vreet echt als een malloot, net als of ze nooit eten krijgt
. Heeft iemand ervaring met zo'n vreetzak pony? En heeft iemand tips om dit iets meer tegen te gaan? Mijn ouders weten echt niet meer wat ze moeten doen. Soms ziet het er echt zielig uit. Net alsof ze enorm honger heeft..
Groetjes!
ps. de pony wordt gewoon ontwormt en ingeënt zoals het hoort