Nieuw voer Pavo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 05:32

Ik hou t lekker op de marstall..doen ze t prima op, voordeliger in gebruik en in prijs!

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:16

Agradi heeft het nu ook.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:27

pleiada schreef:
Op zich vind ik het wel interessant en omgerekend kom je op nog geen 30 cent per dag uit..Maar het magnesium gehalte is in verhouding met het calcium gehalte nog super laag..Dat snap ik dus echt niet..Lijkt net of ze gedacht hebben,we laten de ijzer eruit doen er wat aminozuren bij en klaar is kees :P


Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat het ruwvoer tegenwoordig weinig calcium bevat ;)

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:44

No_No schreef:
pleiada schreef:
Op zich vind ik het wel interessant en omgerekend kom je op nog geen 30 cent per dag uit..Maar het magnesium gehalte is in verhouding met het calcium gehalte nog super laag..Dat snap ik dus echt niet..Lijkt net of ze gedacht hebben,we laten de ijzer eruit doen er wat aminozuren bij en klaar is kees :P


Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat het ruwvoer tegenwoordig weinig calcium bevat ;)


Daar zijn de meningen blijkbaar nogal over verdeeld ;)

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:54

Onze ruitersportzaak verkoopt het ook al zag ik net. Het zag er goed uit vond ik zelf! Brokjes een beetje vergelijkbaar qua formaat als de Vitalbix DC.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:56

horsefitshop.nl heeft ze nu 3 halen,2 betalen.

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:02

Ik heb het gratis van Pavo ontvangen om het te gaan testen. De korreltjes zien er mooi uit en ruiken lekker. Ik begin vandaag met het voeren, laat wel weten hoe het bevalt!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:11

Ik ga van de week even langs de winkel. Vragen wanneer ze t binnen krijgen

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:50

SARINO schreef:
horsefitshop.nl heeft ze nu 3 halen,2 betalen.


Das inderdaad wel een goede aanbieding dan :)!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:04

Ik krijg het morgen waarschijnlijk ook binnen om gratis te testen. Voorheen was ik niet zo van Pavo, maar dit klonk wel heel goed. Als het er morgen is, ga ik het gelijk aan mijn paardje voeren. Die heeft altijd net iets extra's nodig :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:05

pleiada schreef:
No_No schreef:


Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat het ruwvoer tegenwoordig weinig calcium bevat ;)


Daar zijn de meningen blijkbaar nogal over verdeeld ;)


Jij weet de gemiddelde testen begrijp ik? Een vriendin van mij heeft getest en er was een enorm tekort aan calcium in hun ruwvoer. Dat is zelfs met een standaard supplement niet eens aan te vullen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:44

Uitschieters in tekorten in ruwvoer zijn nooit met een algemene balancer op te lossen. Dan heb je echt specifieke supplementen of voedingsmiddelen nodig. Er wordt naar de algemene tendens gekeken voor een standaard.
Maar relatief laag calcium in ruwvoer is inderdaad wel redelijk normaal.

_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:18

Ik zag dat ze testzakjes hebben. :j
Heb er een besteld!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:11

Heb nu de eerste twee dagen in de testfase gehad. Ziet er uit als een gewoon vitamine brokje, ruikt ook wel prima! In het begin is bij mij altijd de grote vraag, eten mijn paarden het? Ik heb twee onwijs kieskeurige paarden. Het ene spul eten ze alleen als het door het voer zit, het andere helemaal niet. Dit eten ze allebei zo uit de hand op, verbaasde mij echt!

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:57

Ik voer het ook sinds woensdag. Pony eet het (en das best een zeur met eten, je zou het ondanks zijn fjord zijn niet zeggen maar hij is beetje verpest haha)
Het ruikt goed, korrel niet te klein. Ja ik ben tot nu toe tevreden.

Wbt prijs is het gewoon best een goedkope balancer. Betaal nu 22.95 voor 8 kilo maar hoef ook maar 80 gram per dag te voeren voor 500 kilo pony.

Zelfde bij andere merken en ik kom uit op deze prijzen per dag:
Pavo €0,22
Vitalbix €0,48
Hippostar €0,45
Marstall Force €0,16

Hij is iets duurder als de force maar aangezien die pony van mij dat dus niet eet... net als de hippostar overigens, gaat er ook niet in :')

Wbt effect kan ik na nog geen week gebruik natuurlijk niets zeggen.
Hij is hier op gezet wegens toch behoorlijk overgewicht te hebben opgelopen.(oeps mijn schuld, te lang zijn sport brok doorgegeven zonder er voor te werken 8)7 en dan is het ineens bij mijn pony van poef zo en nu ga ik alles dat ik eet opslaan in vetvorm)
Ga dan ook hopen dat hij met dit nieuwe voerrantsoen wat gaat afvallen.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:16

Ik voer het sinds vorige week aan mijn 2 ponys.De 8 kg komt ook in navulverpakking ,heb nu een 8 kg emmer gekocht,en komt nog in 20 kg,dus wordt het nog goedkoper in verhouding.
Geen ervaring met de Pavoquickscan,laat ruwvoer door Eurofins Agro doen.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:25

Ik vind het zeker interessant voer, maar ik heb even mijn vraagtekens bij het vitamine A gehalte. Per portie (100 gr) zit er 2.500 EI in. Ik heb voervergelijk als bron gebruikt (als dit geen goede bron is hoor ik dit graag), maar deze zegt dat de vitamine A behoefte van een werkend paard 22.500 EI is. Er zou dus ruim 20.000 te kort komen. (een kilo Care4Life van Pavo voldoet wel aan deze behoefte, dus het is gewoon een bewuste keuze denk ik)

Nu zegt Pavo mij hierop dat er voldoende vitamine A in ruwvoer zit, terwijl voervergelijk noemt dat na hooien 85% verloren gaat en vervolgens na elke maand opslag nog eens 7%. In de zomer zullen ze hier dus vast en zeker geen te kort aan krijgen, maar in de winter is er hier geen vers gras te krijgen.

Hoe denken jullie hier over? Ik vind het wat apart voor een 'complete' balancerr.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:35

Interessant. Zou voor mij ook geografisch gezien (en ook op financieel vlak) interessanter zijn. Ik voer nu de Balancer van JPGEF, maar die is niet bepaald goedkoop in aankoop - wel op termijn natuurlijk - en overigens niet goed verkrijgbaar hier in de buurt. Is altijd een heleboel geregel of ver rijden.

Ga zeker eens de samenstelling proberen te vergelijken. Het is dat ik dit voer aangeraden kreeg door mijn DA, dus ben wat huiverig om over te schakelen nu mijn paard er wel goed op doet.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:03

Daar zijn de meningen blijkbaar nogal over verdeeld ;)[/quote]

Jij weet de gemiddelde testen begrijp ik? Een vriendin van mij heeft getest en er was een enorm tekort aan calcium in hun ruwvoer. Dat is zelfs met een standaard supplement niet eens aan te vullen.[/quote]

Nee dat weet ik niet,maar mijn paarden doen het duidelijk beter op een supplement hoger in magnesium dan calcium..Ze hadden eigenlijk alle 5 magnesium tekort en reageren niet goed op producten met een veel hoger calcium gehalte dan magnesium..Het is natuurlijk ook per grondsoort anders..

AnnemiekeJL
Berichten: 67
Geregistreerd: 22-04-13

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:37

Wel leuk die Pavo Vital, is veel lager in prijs dan bv Vitalbix Daily Complete.
Maar als je die 100 gram Pavo Vital per dag voert aan je paard geef je eigenlijk alleen voldoende Biotine de rest van de vitamine, mineralen en aminozuren zijn wel erg magertjes. De Vital is opvallend laag in Magnesium bv.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:39

AnnemiekeJL schreef:
Wel leuk die Pavo Vital, is veel lager in prijs dan bv Vitalbix Daily Complete.
Maar als je die 100 gram Pavo Vital per dag voert aan je paard geef je eigenlijk alleen voldoende Biotine de rest van de vitamine, mineralen en aminozuren zijn wel erg magertjes. De Vital is opvallend laag in Magnesium bv.


Vooral het lage magnesium gehalte en het veel hogere calcium gehalte is niet zo fijn inderdaad..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:24

Wat vinden de kenners onder ons dan van de balancer van equilin?

De mijne eet t niet maar de basic dan weer wel.

AnnemiekeJL
Berichten: 67
Geregistreerd: 22-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:23

SUSANNEx schreef:
Ik vind het zeker interessant voer, maar ik heb even mijn vraagtekens bij het vitamine A gehalte. Per portie (100 gr) zit er 2.500 EI in. Ik heb voervergelijk als bron gebruikt (als dit geen goede bron is hoor ik dit graag), maar deze zegt dat de vitamine A behoefte van een werkend paard 22.500 EI is. Er zou dus ruim 20.000 te kort komen. (een kilo Care4Life van Pavo voldoet wel aan deze behoefte, dus het is gewoon een bewuste keuze denk ik)

Nu zegt Pavo mij hierop dat er voldoende vitamine A in ruwvoer zit, terwijl voervergelijk noemt dat na hooien 85% verloren gaat en vervolgens na elke maand opslag nog eens 7%. In de zomer zullen ze hier dus vast en zeker geen te kort aan krijgen, maar in de winter is er hier geen vers gras te krijgen.

Hoe denken jullie hier over? Ik vind het wat apart voor een 'complete' balancerr.



Als paarden in de zomer voldoende op het gras staan krijgen ze inderdaad voldoende vitamine A binnen, echter krijgt het grote gedeelte van de paarden gedurende de herfst/winter onvoldoende vitamine A binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:30

plutolover schreef:
Wat vinden de kenners onder ons dan van de balancer van equilin?

De mijne eet t niet maar de basic dan weer wel.

Ik ben geen echte "kenner", maar heb wel ervaring met dit merk. De balancer eten mijn paarden allemaal niet of slecht. De basic eten ze wel, maar ik vind het erg prijzig en ik merk geen enkel verschil. Heb het geruime tijd geprobeerd, maar zie geen verschil met bijv Pavo vital complete die ik nu nog voer.

_Gabriellexx
Berichten: 143
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Hilversum, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:14

Als ik het globaal bekijk zit er in equiline een wat hogere concentratie aan o.a vitamines. Hier wordt de balance en de basic goed gegeten. Ik ben benieuwd naar de pavo vital gebruikers is toch wel redelijk prijs verschil tussen equiline en pavo.