Mijn 3 paarden lopen normaal elke zomer 24/7 op de weide met onbeperkt hooi. Maar dit jaar is het hier verschrikkelijk droog geweest en het gras is al even helemaal op en het hooi voedt niet echt doordat het heel arm is aan voedingsstoffen dit jaar.
Nu was ik wat gaan informeren om wat bij te geven want ik merk wel dat mijn paarden wat meer nodig hebben deze zomer, hun vacht is al wat doffer dan normaal. Mij werd aangeraden om de Pavo SummerFit of de Pavo VitalComplete bij te geven. Hebben jullie hier ervaring mee? of zijn er andere producten/merken die jullie gebruiken en aanraden? Ook qua prijs/kwaliteit gekeken, want zou stom zijn om je blauw te betalen aan iets dat niet goed werkt. Ook zoek ik wel iets met zeker niet teveel suiker, omdat mijn ene paard wel snel hoef bevangen is en bijna nooit meer gereden wordt of toch totaal niet intensief en mijn pony nu al wat te dik want ze verdikt heel snel.
Ook werd er nog aangeraden om daar ook nog maïs olie bij te voeren. Wat zijn jullie ervaring daar mee? Maakt dit echt een verschil? en hoeveel geven jullie per paard, het gaat hier om 2 D-pony's en 1 groot paard (1m70).
Alvast heel erg bedankt!