Probioticum S. Boulardii

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

louw01

Probioticum S. Boulardii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 07:36

Op de Amerikaanse website thehorse.com staat een artikel over paarden met chronische diarree.
Het verrichte onderzoek gaat over een probioticum S. Boulardii dat getest is op paarden met diarree en de uitslag ervan.
Ik heb een 26 jarige ruin die niet tegen [te] stengelig hooi kan of zomaar ineens zachte [bijna vloeibare] mest produceert.
Het leek mij een uitstekend idee om dat eens op hem te proberen en met 2 capsules per dag van 25 mg per stuk gestart. Dezelfde hoeveelheid als in het artikel.
Na 3 dagen was er al een duidelijke verbetering en na een week was zijn mest zoals het hoort te zijn. Ik ben nu 2 maanden verder en nog steeds is zijn mest stevig. Hij kan nu ook tegen stengelig hooi.
Hij krijgt hooi van eigen land, dat getest wordt op voedingswaarden. Daarbij een totaal voedingssupplement dat specifiek op mijn hooi aansluit. Geen biks, maar een grasbrok van Agrobs. Het grasbrok wordt geweekt in water om zo alle supplementen goed te kunnen toevoegen.
Het probioticum S. Boulardii is via vitamins.nl gekocht.

Rex_Rolfo

Re: Probioticum S. Boulardii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:30

Dit artikel?
http://www.thehorse.com/articles/38705/ ... elp-horses

Daar is men wat sceptisch over de relatief lage dosering die vaak wordt aanbevolen, maar ook dat er gevallen zijn waarbij het positief uitwerkt. Jouw ruin hoort bij die laatste groep, fijn dat hij er baad bij heeft.

Zelf ben ik dan weer nieuwsgierig wat zijn mest zou doen als je stopt met dit probioticum, of het zou vervangen door een ander. B.v. een Lactobacillus ipv deze gist. Maar ik kan me ook voorstellen dat je zegt "don't change a winning team", zeker als dit product redelijk betaalbaar is.

louw01

Re: Probioticum S. Boulardii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 15:14