Pavo eplus

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Qwerty1

Pavo eplus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-17 20:59

Hoi hoi (geen idee of het hier goed staat maar oke)

Ik heb maandag avond samen met mijn instructrice besloten om eens te kijken of spier supplementen voor mijn paard werken. Mijn paard is erg stijf, maar na een hele tijd rijden komt ze wel wat losser, maar ze zou nog veel losser kunnen zijn. En dat is natuurlijk waar ik heen wil.

Ik heb dinsdag bij de welkoop pavo eplus gekocht, natuurlijk na wat research op internet en bokt. Mij leek wel dat dit goed bij haar pasta. En ik ben wel benieuwd of ik verschil ga merken. Ik voer het sinds dinsdag dus nu. Mijn vraag is: hoelang duurt het ongeveer voordat je verschil merkt? (als je uberhaupt verschil merkt) na enkele dagen al? Of pas na weken? Ik ben benieuwd, en hoor graag van iemand :)

:D

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:05

Mijn paard had een vitamine E gebrek, daarom moest ik haar ook vitamine E supplement bijgeven. Volgens mijn dierenarts merk je pas na ongeveer drie weken verschil. De Pavo Eplus werkte voor mijn paard niet zo goed, die van mij krijgt equivital poeder.

Heb je bloed getest? Vitamine E kun je bijvoeren, maar er zit ook selenium bij in. Er zit in principe genoeg selenium in het voer, wanneer je bij gaat geven kan dit dus tot een overschot leiden. Dit is vrij gevaarlijk, houd dat dus echt goed in de gaten.

Citaat:
Van selenium is bekend dat de behoefte en de toxische dosering relatief dicht bij elkaar liggen. Een chronische selenium vergiftiging kan leiden tot spierstijfheid, verlammingen, haaruitval (met name staart en manen), veranderingen in de hoef en gewichtsverlies. De voedermiddelen voor paarden bevatten meestal voldoende selenium. In tegenstelling tot bepaalde gebieden in Amerika komen hier geen planten voor met een (te) hoog seleniumgehalte.

bron: http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/pa ... -vitaminen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:44

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie