90% magnesiumoxide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18110
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:20

meiske1577 schreef:
Handig die berekeningen!!

Ik heb het topic doorgelezen maar ik weet nog steeds niet echt wat nu het grote verschil is :o? waarom de ene 14,95 per zak van 20 kilo kost en de andere 900,- per zak van 25 kilo kost. Vind dat toch wel een behoorlijk verschil... is dat alleen te verklaren door de vorm?


De puurheid en het de drager. Oxide is de goedkoopste drager, daarna citraat en dan chelaat. Hoeveel beter het is voor paarden valt over te discussieren. Des te puurder het is des te minder bijproducten je voert, er zit bijvoorbeeld ook wat ijzer in deze magnesium. Over het algemeen geen probleem, maar op de verpakking staat het niet mooi en in een enkel geval kan het wel voor problemen zorgen (paarden die een aangepast dieet krijgen of al heel veel luzerne krijgen bijvoorbeeld).

Daarnaast gaat het hier officieel om koeienvoer, op het moment dat er een paardensticker opgeplakt wordt is het al flink duurder. Maar het is dan weer goedkoper dan als er een hond op de verpakking getekend is.

Anoniem

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:30

Is niet zo over elke welkoop agrifirm. Het ligt eraan of het een boerenbond is geweest.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:32


Anoniem

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:28

Ik heb meerdere welkoop hier gebeld en alleen rijssen had agrifirm als leverancier. De rest forfarmers. Doe ermee wat je wilt.

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:30

Keet schreef:
Ik heb mijn pony ook de oxide van de welkoop gevoerd. Doormiddel van 3 bloedtesten hebben we vastgesteld dat het prima werkte :) de dierenarts raadde het zelf ook aan want ze vond het onzin om dure merken te promoten als het ook goedkoper kon :) Fijne dierenarts :)

Niet alle Welkopen hebben het trouwens. Je moet er wel een hebben met een Vee afdeling (dus niet paarden en kleine huisdieren) of een welwillende locatie waar ze het voor je willen bestellen

Bedankt voor de tip!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:46

bel91 schreef:
Ik heb meerdere welkoop hier gebeld en alleen rijssen had agrifirm als leverancier. De rest forfarmers. Doe ermee wat je wilt.

En jij ook met mijn onderbouwde links. ;)
Welkoop is nu eenmaal van agrifirm en niet van concurrent forfarmers.

Maar goed voor het topic maakt het niets uit.

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:53

Ik bestel de havens magnesium poeder via horze, kost 25,- voor 1,5kg. Ik merk wel degelijk verschil (vooral in de winter) wanneer ik het wel of niet goed.
Maar 20 of 25kg voor een lagere prijs is altijd meegenomen.
De ervaringen hier zijn allemaal goed met de magnesium gries, dus het uitproberen waard.

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:02

Ik heb deze magnesium ook gehad. Toch merk ik verschil met bijvoorbeeld die van Pharmahorse. Op de laatste doet mijn paard het veel beter. Ben zelfs eens terug gewisseld maar ik blijf verschil merken. Met de pharmahorse of eigen merk paardendrogist is het scherpe randje er echt af , minder kijkerig en losser in het lijf. Met de magensium gries van welkoop is hij kijkeriger en minder los. Voerde overigens aan opneembare magenesium evenveel (met de formule die hier ook in het topic staat) dus het kan niet aan de dosering liggen

Mizora

Berichten: 18110
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:36

Yvank_ schreef:
Ik heb deze magnesium ook gehad. Toch merk ik verschil met bijvoorbeeld die van Pharmahorse. Op de laatste doet mijn paard het veel beter. Ben zelfs eens terug gewisseld maar ik blijf verschil merken. Met de pharmahorse of eigen merk paardendrogist is het scherpe randje er echt af , minder kijkerig en losser in het lijf. Met de magensium gries van welkoop is hij kijkeriger en minder los. Voerde overigens aan opneembare magenesium evenveel (met de formule die hier ook in het topic staat) dus het kan niet aan de dosering liggen


Bedoel je dan dat je van pharmahorse 4x zoveel voert (16% vs 60%)? In dat geval kan het juist wel aan de dosering liggen namelijk. Want de oxide-variant wordt slechter opgenomen, dat moet je compenseren door er meer van te geven, waardoor de uiteindelijke hoeveelheid product gelijk is.

Indien het niet zo is (je dus evenveel product voert), is dit vervelend voor jou(w portomonee) maar wel bedankt voor het delen van deze ervaring en fijn dat je dit ontdekt hebt.

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:42

Nee ik gaf evenveel product! Dus dat de hoeveelheid product uiteindelijk gelijk is. Dus van de oxide voerde ik veel meer dan van de pharmahorse in wat er in de voerbak zit. Volgen jullie het nog :)) ?

Betaal er inderdaad meer voor maar het effect op mijn paard is wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:05

bruintje123 schreef:
bel91 schreef:
Ik heb meerdere welkoop hier gebeld en alleen rijssen had agrifirm als leverancier. De rest forfarmers. Doe ermee wat je wilt.

En jij ook met mijn onderbouwde links. ;)
Welkoop is nu eenmaal van agrifirm en niet van concurrent forfarmers.

Maar goed voor het topic maakt het niets uit.


Wat zeggen deze links dan?

https://www.destentor.nl/raalte/welkoop ... ~a0450a2f/

http://www.ineibergen.nl/blog/welkoop-eibergen

Edit: hier een bokttopic erover
[VS] Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:25

Heel bijzonder.
Dan houden we het er maar op dat beide concurrenten dus samen in een winkelketen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:27

Zoals ik dus in mijn eerste bericht al zei :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:30

Ik blijf het mijne er van denken, misschien verschil tussen noord en zuid, want dat was eerder verschil tussen boerenbond en welkoop.
Ik voer dus zelf ook magnesium, en heb nog nooit die van for farmers gehad
Ook ander voer zie je liggen met agrifirm logo.
Maar goed zoals ik al zei erg off topic.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:33

Ik ga vanmiddag ook maar eens bij de Welkoop bij mij in de buurt kijken of ze die zakken verkopen. Voor die prijs voor die hoeveelheid wil ik het wel proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:35

Feit is dat er dus wel degelijk 2 leveranciers zijn. Wat jij er ook van denkt. Google of bokt had jou het antwoord kunnen geven. ;)

Anoniem

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:37

In het bokttopic staat ook de bestelcode van de magnesium van agrifirm en een berekening hoeveel je moet geven voor de juiste dosering. Incl de samenstelling van het product.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:42

bel91 schreef:
Feit is dat er dus wel degelijk 2 leveranciers zijn. Wat jij er ook van denkt. Google of bokt had jou het antwoord kunnen geven. ;)

Je hebt pb, het hier offtopic blijven gaan is niet zinvol :)

Anoniem

Re: 90% magnesiumoxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:52

Beetje jammer dit.. ik was alweer ontopic maar goed. Pb terug

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:18

Westhof schreef:
Ik ga vanmiddag ook maar eens bij de Welkoop bij mij in de buurt kijken of ze die zakken verkopen. Voor die prijs voor die hoeveelheid wil ik het wel proberen :)


Volgens mij hebben ze het (meestal) niet op voorraad, en moet je echt specifiek aangeven dat je het wil bestellen. Dus zorg dat je op je mobiel een fotootje van de zak bij je hebt, anders gok ik zo dat ze het niet kunnen vinden in de kassa. Succes!

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:36

zwanepol schreef:
Westhof schreef:
Ik ga vanmiddag ook maar eens bij de Welkoop bij mij in de buurt kijken of ze die zakken verkopen. Voor die prijs voor die hoeveelheid wil ik het wel proberen :)


Volgens mij hebben ze het (meestal) niet op voorraad, en moet je echt specifiek aangeven dat je het wil bestellen. Dus zorg dat je op je mobiel een fotootje van de zak bij je hebt, anders gok ik zo dat ze het niet kunnen vinden in de kassa. Succes!

Oké, dankjewel. Sla ik even een foto op!

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:01

Ben net bij de Welkoop geweest. Ze hadden die zak niet standaard op voorraad, maar ze hebben wel een zak voor me besteld à €14,95.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:57

Bij 'mijn' Welkoop verkopen ze deze magnesium. Kan ik die ook geven?
Afbeelding

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:53

henshem schreef:
Bij 'mijn' Welkoop verkopen ze deze magnesium. Kan ik die ook geven?
[ [url=m/uwr1LB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat niet voor de tuin?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:01

henshem schreef:
Bij 'mijn' Welkoop verkopen ze deze magnesium. Kan ik die ook geven?
[ [url=m/uwr1LB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee zeker niet doen! Hier zit maar 16 procent magnesium en de rest is volgens mij een zwavelverbinding