Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kenzo schreef:Hoi,
Ik heb de zoekmachine gebruikt maar kan niet het antwoord vinden waar ik naar op zoek ben.
Ik wil mijn 25 jarige merrie die met pensioen 24/7 op het land staat graag lijnzaadolie bijvoeren. Als ik kijk welke merken en prijzen er zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Waarom zit er zo'n groot prijsverschil in de olie?
Welk merk lijnzaadolie voeren jullie en waarom dat merk?
Groetjes Danique
Danjel schreef:We voeren ons paard dagelijks 150 ml lijnzaadolie op advies van de kliniek arts. We kopen het per jerrycan van 20 liter in bij Pharmahorse. Hoe groter de hoeveelheid des te goedkoper is het. 20 liter voor €70. Ik denk niet dat er veel verschil in merk/kwaliteit is.
_Woodstock schreef:Kenzo schreef:Hoi,
Ik heb de zoekmachine gebruikt maar kan niet het antwoord vinden waar ik naar op zoek ben.
Ik wil mijn 25 jarige merrie die met pensioen 24/7 op het land staat graag lijnzaadolie bijvoeren. Als ik kijk welke merken en prijzen er zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Waarom zit er zo'n groot prijsverschil in de olie?
Welk merk lijnzaadolie voeren jullie en waarom dat merk?
Groetjes Danique
IK gebruik die ene van epplejekc 4.95 en heeft bij mij hetzelfde effect als bij de duurde voor 69.95. Soms zitten er vitamines etc doorheen, maar for real geen verschil bij het paard. Voor niets dus eerst veel te veel betaald. Ik zou deze kopen en gewoon gebruiken
Kenzo schreef:Danjel schreef:We voeren ons paard dagelijks 150 ml lijnzaadolie op advies van de kliniek arts. We kopen het per jerrycan van 20 liter in bij Pharmahorse. Hoe groter de hoeveelheid des te goedkoper is het. 20 liter voor €70. Ik denk niet dat er veel verschil in merk/kwaliteit is.
Wauw! Dat is een hoop. Waarom als ik vragen mag?
Ik zit te denken aan een 5 liter fles. Hoeveel is normaal om te geven?
Brittneyx schreef:Ik haal de olie rechtstreeks bij de fabriek en betaal maar 17 euro per 5 liter. Moet er een eindje voor rijden maar ik spaar het er wel mee uit. Het is ook echt pure olie zonder troep doorheen gemengd
Koper schreef:Brittneyx schreef:Ik haal de olie rechtstreeks bij de fabriek en betaal maar 17 euro per 5 liter. Moet er een eindje voor rijden maar ik spaar het er wel mee uit. Het is ook echt pure olie zonder troep doorheen gemengd
Grappig... ik betaal iets minder dan 17 euro voor 5 liter bij Feral Horse Care en daar zit vitamine E aan toegevoegd omdat paarden deze vitamine zouden gebruiken bij het verteren van lijnzaad.
Koper schreef:Brittneyx schreef:Ik haal de olie rechtstreeks bij de fabriek en betaal maar 17 euro per 5 liter. Moet er een eindje voor rijden maar ik spaar het er wel mee uit. Het is ook echt pure olie zonder troep doorheen gemengd
Grappig... ik betaal iets minder dan 17 euro voor 5 liter bij Feral Horse Care en daar zit vitamine E aan toegevoegd omdat paarden deze vitamine zouden gebruiken bij het verteren van lijnzaad.
Kenzo schreef:Verschillende merken en meningen zie ik al. Ik ga eens beginnen met een kleine fles van de epplejeck om te kijken of ze het uberhaupt wil eten over haar voer.
Hoeveelheden die jullie geven zijn ook verschillend. Waar zit hem dat in? Als ik 5 liter zou kopen maar 25ml geef per dag doe ik er een half jaar mee. Is het dan wel goed te bewaren?
Koper schreef:Kenzo schreef:Verschillende merken en meningen zie ik al. Ik ga eens beginnen met een kleine fles van de epplejeck om te kijken of ze het uberhaupt wil eten over haar voer.
Hoeveelheden die jullie geven zijn ook verschillend. Waar zit hem dat in? Als ik 5 liter zou kopen maar 25ml geef per dag doe ik er een half jaar mee. Is het dan wel goed te bewaren?
Ik koop kannetjes van 5 liter -en ik zie dat ik mij in de prijs vergist heb, waarvoor excuses JustLizz! Je hebt inderdaad gelijk- en daarvan geef ik 60 ml in totaal per dag. Dus ik doe ook redelijk lang met een kannetje. Uit de 5 liter kan pomp ik om de zoveel tijd wat over in een 2 liter kannetje (waar ook lijnzaadolie in gezeten heeft) want dat schenkt wat makkelijker. Het pompje vind ik flut, ik doseer het met een maatschepje.