Voer voor iets meer energie

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pebblea

Voer voor iets meer energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 09:31

Hoi allemaal!

Ik zit er nu over na te denken om mijn paard iets meer bij te voeren. Ze is de laatste tijd een beetje sloom en heb tijdens het rijden al van alles geprobeerd. Nu ben ik niet helemaal into voer, dus heb niet heel veel verstand ervan. Heeft iemand nog aanraders/afraders qua voer?

Paard moet iets meer energie krijgen, mag best iets heter worden.
Is er iemand die mij kan helpen & advies kan geven?

Taken by the most beautiful horse <3

Evelijn

Re: Voer voor iets meer energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:35

Wat voer je nu? Hoeveel train je?
Zijn er nog andere dingen veranderd behalve beetje slomer?
Is het niet verstandig om eerst DA te laten kijken en misschien bloed te controleren op tekorten?

Maar als je meer over voer wil weten kan je kijken op www.voervergelijk.nl

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 09:37

Evelijn schreef:
Wat voer je nu? Hoeveel train je?
Zijn er nog andere dingen veranderd behalve beetje slomer?
Is het niet verstandig om eerst DA te laten kijken en misschien bloed te controleren op tekorten?

Maar als je meer over voer wil weten kan je kijken op http://www.voervergelijk.nl

Ze krijgt nu gewoon basisbrok, en ik train meestal 3/4x in de week. Verder niets veranderd over het algemeen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:43

Welke basisbrok... want de ene brok is de andere niet. Maar dat kan je op die website ook goed zien. En 3/4x trainen,.. wat? hoe lang? .... als je goed advies wil moet je specifiek zijn...
Wil je iets extra's bij de basisbrok geven of juist van brok veranderen. Hoe gaat het met de opbouwen van de spieren? Hoe oud is het paard?

Kijk ik kan nu wel gewoon roepen... gooi er een handje haver bij in en/ of een scheutje lijnzaadolie en dat zal ook best wel kunnen werken. Maar als jezelf al niet eens wat voor voer je paard krijgt is het misschien wel verstandig als je je eens gaat verdiepen in voer.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-17 10:00

Evelijn schreef:
Welke basisbrok... want de ene brok is de andere niet. Maar dat kan je op die website ook goed zien. En 3/4x trainen,.. wat? hoe lang? .... als je goed advies wil moet je specifiek zijn...
Wil je iets extra's bij de basisbrok geven of juist van brok veranderen. Hoe gaat het met de opbouwen van de spieren? Hoe oud is het paard?

Kijk ik kan nu wel gewoon roepen... gooi er een handje haver bij in en/ of een scheutje lijnzaadolie en dat zal ook best wel kunnen werken. Maar als jezelf al niet eens wat voor voer je paard krijgt is het misschien wel verstandig als je je eens gaat verdiepen in voer.

Ik zal me eerst even wat meer verdiepen in voer. Merrie is 11 jaar, trainen per keer +/- 45 minuten, dressuur op L/M niveau. Krijgt nu basisbrok van pavo. Ik wil van brok veranderen omdat deze me deze niet helemaal bevalt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:20

Ik ben sowieso al geen fan van pavo.
Ik voerde eerste havens basisbrok rn nu fibra Premium en daardoor zit mijn paard duidelijk veel beter in haar vel. Fibra is alleen geen 'heetmaker'. Je zou het kunnen combineren met een sportbrok.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:25

Hoeveel brok geef je nu dan? En vooral ook hoeveel ruwvoer geef je en hoeveel komt het paard buiten? Met alleen de brok veranderen zal je er niet komen.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:03

Ik wilde mijn paard ook wat geven voor meer energie/om heter te worden. Ik kreeg het advies om Hartog Energy Special te gaan voeren. Kan nog niet helemaal zeggen of het werkt, want hij krijgt het nu net 2 weken. Hij krijgt daarnaast nog een lage dosering vitamine korrel (VitalBix)

Vergeet niet dat er meerdere factoren een rol spelen, zoals eerder al genoemd je ruwvoer, hoe vaak/hoe lang buiten etc.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:14

Ik heb mijn rustige merrie voor de keuring op kentucky lite E. Werkt bij haar onwijs goed. Ze heeft veel meer energie en er zit gewoon veel meer pit in.

Wie nimmer werd gedragen
Op de veerkracht van een edel paard,
Die kan ook niet gewagen
Van het geluk op deze aard

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie