Omdat ik ook wel eens de luzerne voerde van Vitalbix (of handje dieetmix van Subli waar ook luzerne in zit) moest ik dat ook weglaten en heb ik gekozen voor de Agrobs AlpenGrün Müsli.
Ik heb deze 'müsli' en de nieuwe vitaminebrok verleden week gekocht en mijn pony vindt de Victorious Secret200 maar niets maar met 100 gram van deze müsli gaat het zonder problemen naar binnen. Hopen dat dat zo blijft.
Maar ik heb er een paar vraagjes over deze 'müsli" (waarom heet dit müsli overigens?) Wat maakt muesli een muesli?
- kan ik dit echt zien als ruwvoer? (omdat ze het müsli noemen? Of als ruwvoerverrijking? Er zitten voornamelijk pre alpin gedroogde groene vezels in maar dat zegt mij niet zoveel; wat voor vezels dan? Van gras? van......?
Ik had namelijk ook de Pre Alpin Aspero aangeschaft om door stal te laten geven ipv krachtvoer (tijdens de krachtvoerbeurten) (want meneer vondt de Marstal Wiesen Fasern niet lekker) maar ook dat vindt hij niet zo lekker helaas (ik vind het er super uitzien en lekkerder dan de Marstall)
Zou ik de Aspero kunnen vervangen door de Müsli? In de Müsli zitten wel echt minder ruwe vezels zie ik dan in de Aspero. Iets meer energie maar dat verbruikt hij wel. Wel meer eiwitten wat voor deze pony fijn is. Zijn die minder vezels dan gelijk 'slechter'?
-die kruiden dingen en andere natuurlijk produkten erin; kun je dit altijd blijven geven? Of is het goed om dit eens weg te laten? Ik weet dat dat een commentaar was op bv de Care4life dat je je paard dan continu dezelfde kruiden gaf.
- er zit 11,2% eiwit in. Dat lijkt me een gemiddelde hoeveelheid in voer? Pony blijft wat achter in bespiering dus kan wel wat eiwitten gebruiken. Maar om daar profijt van te hebben moet je er denk ik aardig wat van voeren?
edit: veel tekst dus belangrijkste vragen vet gemaakt