Vitalbix Daily Complete of Agrobs seniormineral?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CnB

Vitalbix Daily Complete of Agrobs seniormineral?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 16:27

Ik heb 2 oudere pony's (21 & 24 jaar) die wat tekorten hebben en ook qua bovenlijn niet meer zo super zijn. Beiden hebben een tekort aan zink & koper dus ben ik op zoek naar een supplement dat dit kan aanvullen. Echter hebben ze GEEN tekort aan selenium, en wil ik dit dus graag zo weinig mogelijk erin.

Ik ben al de hele dag bezig met het vergelijken van producten, momenteel heb ik er 15 naast elkaar staan en ben er misschien nog wat vergeten maar ik vind het wel even goed zo :+ Alles naast elkaar zettend vind ik dat er 2 producten bovenuit springen. Nu ben ik benieuwd welke jullie geven of zouden geven en waarom.

Het gaat tussen, zoals de titel zegt, Vital Daily Complete en Agrobs seniormineral.
De twijfel gaat om het volgende:
- de daily bevat meer koper per portie, maar ook meer ijzer
- de senior bevat meer vitamine E (1 pony is hier gevoelig voor, krijgt een supplement in paardendosis en gaat momenteel ok maar heeft wel al terugvallen gehad).
- de senior bevat iets meer selenium (0.75mg per portie tov 0.48 per portie bij de Daily)
- de daily bevat meer aminozuren (zowel soorten als grammen)

Wat zouden jullie doen?
Voor meer info over wat ze nu krijgen en alle andere randinformatie graag hier naartoe: [VS] Koper-tekort: ervaringen?
Ik wil dit topic houden puur voor de keuze tussen de 2 aanvullingen, anders wordt het helemaal een soep. Bedankt ;)

De andere producten die in mijn ogen om diverse redenen afvallen zijn: Aveve sport mix zero, Aveve mineral mix allround, Cavalor fiberforce, Equilin Balancer, Je paard gezond en fit balancer, Hayster vitaal mix, PAVO vital complete, PAVO biotin forte, Cavalor Nutriplus, Victorious Secret 200, Your horse trace MGO, Marstall Force & Metazoa Superfix Broxx.

Moest er toch nog iets anders bestaan wat DE oplossing is, nog beter dan de 2 bovengenoemde, dan verneem ik het graag ;)
Laatst bijgewerkt door CnB op 03-06-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortz

Re: Vitalbix Daily Complete of Agrobs seniormineral?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:38

Als de verschillen zo minimaal zijn, dan zou ik de voordeligste nemen (in gram per dag/kg paard) en evt. na een aantal maanden (of zakken) het andere merk proberen en kijken waar ze het het beste op doen.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 17:07

Zelfs daarin komen ze heel dicht bij elkaar :+
De Agrobs kost mij 30 euro per maand (beide pony's samen) en kan ik in een winkel in de buurt bestellen.
De Vitalbix kost mij 23 euro per maand maar moet ik waarschijnlijk via internet bestellen en dan komen er nog 5 euro verzendkosten bij, dus 28 euro als ik per zak werk. En als ik ervoor zou kiezen om meer te geven (want het is maar heel basic berekent) dan is het natuurlijk wel duurder in verhouding.

Misschien dan toch maar de senior voor het gemak, en moest dat toch niet voldoende zijn kan ik nog altijd eens de Daily proberen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:47

Of je bestelt 2 zakken vitalbix, dan zijn de verzendkosten nul.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 20:04

Dat is ook een optie, haha. Zo ver had ik nog niet gekeken ;)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:30

Ik ben fan van de vitalbix. Voer mijn oudere pony (20) nu een half jaartje vitalbix daily en hij doet het geweldig hierop.
de jongere pony's krijgen vitalbix active +. Ook topvoer vind ik.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:55

Mijn merrie van 22 jaar is destijds ( als manege paard ) van de " sportbrok" over gegaan op de vitalbix ..
Is van een mooi paard naar een schitterend paard gegaan, zit stukken beter in haar vel en ze doet het er geweldig op..
Is topspul..

Bestel via internet ( kost 2.95 en bij 2 zakken gratis verzenden ) doe je dat voor 12 uur , dan heb je het de volgende dag al in huis

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-17 21:21

Dank jullie, fijne reacties.
Ik heb besloten de vitalbix te proberen :j Samen met nog wat anders zodat ik er niet zoveel van moet geven en ze echt een boost krijgen. Hopelijk heb ik over een tijdje ook zo'n fijn nieuws ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:25

CnB schreef:
Zelfs daarin komen ze heel dicht bij elkaar :+
De Agrobs kost mij 30 euro per maand (beide pony's samen) en kan ik in een winkel in de buurt bestellen.
De Vitalbix kost mij 23 euro per maand maar moet ik waarschijnlijk via internet bestellen en dan komen er nog 5 euro verzendkosten bij, dus 28 euro als ik per zak werk. En als ik ervoor zou kiezen om meer te geven (want het is maar heel basic berekent) dan is het natuurlijk wel duurder in verhouding.

Misschien dan toch maar de senior voor het gemak, en moest dat toch niet voldoende zijn kan ik nog altijd eens de Daily proberen.

Tegenwoordig zijn er een hoop verkooppunten. + verzenden is 2.95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie