Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xyzutu2 schreef:Wat ik eigenlijk mis zijn de basisgegevens: hoe oud/groot is de pony? Wanneer zijn zijn tanden voor het laatst nagekeken? Hooi is namelijk het eerste (taaiste) wat ze laten staan als ze last krijgen van tanden en kiezen.
En is hij mager of juist te dik?
Als er voldoende gras op de wei staat dan zou hij met 10 uur grazen per dag ruimschoots zijn dagelijkse behoefte aan ruwvoer (droge stof) binnen moeten krijgen en zou al het extra bijvoeren niet echt nodig zijn, op een vitamine/mineralenbrokje na. Maar zonder gegevens over hoe hij er nu bij staat is daar weinig over te zeggen.
xyzutu2 schreef:Wat ik eigenlijk mis zijn de basisgegevens: hoe oud/groot is de pony? Wanneer zijn zijn tanden voor het laatst nagekeken? Hooi is namelijk het eerste (taaiste) wat ze laten staan als ze last krijgen van tanden en kiezen.
Als er voldoende gras op de wei staat dan zou hij met 10 uur grazen per dag ruimschoots zijn dagelijkse behoefte aan ruwvoer (droge stof) binnen moeten krijgen en zou al het extra bijvoeren niet echt nodig zijn, op een vitamine/mineralenbrokje na. Maar zonder gegevens over hoe hij er nu bij staat is daar weinig over te zeggen.
Koper schreef:TS wat krijgt hij aan brok of vitamines/mineralen? Misschien lees ik er overheen maar ik kan alleen SP en luzerne en grasproducten terugvinden.
Koper schreef:xyzutu2 schreef:Wat ik eigenlijk mis zijn de basisgegevens: hoe oud/groot is de pony? Wanneer zijn zijn tanden voor het laatst nagekeken? Hooi is namelijk het eerste (taaiste) wat ze laten staan als ze last krijgen van tanden en kiezen.
Jij wil een paard 14 uur zonder ruwvoer laten staan?????