Voer voor energieke paarden

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EmmApollo

Voer voor energieke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 18:15

Hoi!

Ik rijd mijn paard sinds een goede maand zo'n 4/5 keer in de week. Hij staat 24/24 buiten op gras, maar ik denk dat het toch tijd wordt om hem te gaan bijvoederen aangezien hij natuurlijk wel in staat en conditie moet zijn voor intensief werk. Hij is van zichzelf wel goed vooruit bij het begin, maar na een half uurtje begint hij toch wel een beetje moe te worden ookal laat hij het niet altijd merken. Ik ben dus op zoek naar voer waardoor hij alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt, maar niet al té veel energie van bij krijgt, want anders gaat hij te veel energie hebben natuurlijk. Aangezien hij ook buiten staat zoek ik iets waarvan hij niet te snel zal gaan verdikken o.i.d.

Groetjes
Emma

Mister Wilson - 8 y/o - ruin - jumper

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:23

Wat noem jij intensief werk?
Op zich zou je naast gras volcoende hebben aan een vitaminesupplement.
Bijvoorbeeld metazoa, vitalbix, pavo complete is er nog, en er zijn er wel meer die geschikt zijn
eventueel scheut lijnzaadolie er bij :j

Je kunt zelf ook kijken op de site van voervergelijk,staat veel info op over supplementen en voeders :j

Enne op zich is een half uur training wel voldoende, vaak ligt het toch ook aan hoe je je training opbouwt.
Neem voldoende rust tussendoor,

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie