Copaiba olie, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Copaiba olie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:58

Hoi,

Ik kreeg als tip om mijn paard Young Living Copaiba olie te gaan geven. 1a2 druppels per dag. Ze kampt met ontstekingen in de rug. Gelukkig gaat ze goed vooruit en waren op de laatste scan nog maar twee kleine plekjes zichtbaar. Ik geeft haar nu traumeeldruppels van heel en wil niet te veel dingen door elkaar geven. Maar ben benieuwd naar ervaringen en misschien is het dan interressant om over te stappen van de traumeel naar Copaiba olie.

Hierbij stukje tekst met uitleg die ik ontving:
Young Living Copaiba olie bevat hetzelfde bestanddeel als wietolie/CBD namelijk. Beta-caryophyllene!
De Copaiba olie heeft dezelfde pijn bestrijdende kenmerken, maar in een veel hogere concentratie!

Wetenschappers hebben inmiddels afdoende bewijs dat dit bestanddeel ingezet kan worden bij pijn en ontstekingen. Het ondersteunt het immuunsysteem en blokkeert pijn zonder je centrale zenuwstelsel te onderbreken.
Copaiba is een krachtige en veelzijdige olie. Deze olie heeft de speciale eigenschap de werking van andere oliën te versterken. Om die reden is deCopaiba een geweldige olie om te gebruiken in bijvoorbeeld een combinatie van oliën tegen pijnen of ontstekingen. Daarnaast helpt Copaiba de lichaamseigen reactie op irritatie en verwondingen.
Los daarvan heeft Copaiba van zichzelf ook een ontstekingsremmende werking, zowel intern als extern. Zo werkt het bij ademhalingsproblemen als bronchitis, bij huidproblemen als acné of psoriasus, maar ook bijvoorbeeld bij reumatische pijnen of blaasontsteking. Verder kan Copaiba het urinewegstelsel ook helpen bij bijvoorbeeld nierproblemen of incontinentie.Copaiba kent van oudsher veel verschillende toepassingen, waarvan velen inmiddels wetenschappelijk zijn onderzocht.
In de diffuser en de geur van Copaiba helpt de sfeer te verlichten en verbeteren. Copaiba helpt zwaarmoedigheid te verminderen en spanning, angst en stress tegen te gaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

pleiada

Re: Copaiba olie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:57

Copaiba olie is echt geweldig..Ik gebruik het erg vaak..Bij ontstekingen,griep,hooikoorts vooral..Het werkt heel krachtig dat is me wel duidelijk geworden :)

Pumpkins

Re: Copaiba olie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:27

ah dank je! Begrijp ik goed dat je het voor jezelf gebruikt?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:30

Ja klopt,maar ook veel voor de paarden hoor..Mijn oudste merrie had laatst einschuss en toen heb ik dit ook ingezet samen met een paar andere middelen..Ze heeft ook pollenallergie en dit is het enige wat werkt in combinatie met vitamine c..