Gezocht: eiwitten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:17

Ik haal even wat ouder topic omhoog. Ik las ook iets over Marstall Amino Muskel Plus, is dat niet iets voor TS?

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 15:01

Het probleem van het paard van TS blijkt helemaal niet eiwitgerelateerd te zijn :) Uiteindelijk bleek het probleem te zijn... de nieren! Bij een gecompromitteerde nierfunctie zou extra eiwitten het probleem alleen maar erger hebben gemaakt. Alles is nu wel op z'n plek gevallen:

- paard gevoelig voor kou en neerslag
- vieze en bij tijd en wijle (vooral bij kou/neerslag) koude koker
- leverproblemen
- troep in het bloed

Vorige maand ben ik 'm Prime Humic gaan geven. De eerste paar dagen rook de mest raar, naar urine. Blijkbaar veel ureum wat in één keer werd afgevoerd. Hij kreeg vanaf half juni al mariadistelzaad. Sinds hij de Prime Humic krijgt is hij echt aan het opknappen. Beweegt soepeler, spieren voelen veel beter aan, koker is schoon en meestal op temperatuur. Ik zal zijn lichaamstemperatuur weer eens meten, die was ook te laag. Enige wat nog een dingetje is is regen. Daar kan hij slecht tegen, vooral als het kil is en/of hard waait. Dus op dat soort dagen krijgt hij extra ondersteuning in de vorm van acupressuur en natuurlijk een deken (want 't is een stoere IJslander ;) ). Komende winter wil ik eens zien of ik nog iets van een compositum voor de nieren voor 'm te pakken kan krijgen.
Hij is er nog niet, er zit nog "iets" in het niergebied. Zo heeft hij bij voorbeeld een beetje een karperrug ineens. Maar hij beweegt niet meer als een natte krant. De Prime Humic krijgt hij nu sinds een week of 4 en ik houd 't de komende tijd (jaren?) maar zo. Het lijkt écht te helpen.
In de herfst komt de osteopaat weer, kijken wat zij nog kan doen. En dan in de herfst en winter zorgen dat zijn nieren niet koud worden.

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder die laatste stap heb doorgedacht. Uiteindelijk vond ik de oplossing in Chinese geneeskunde. Een verstoring in de waterenergie (nieren dus, als er bij mijn paard wat kapot gaat is het bijna altijd yin) die daardoor de hout-energie (lever dus) uit balans bracht. En daarna de rest (pericardium, hart, milt). Dan heeft het inderdaad weinig zin om met alleen de lever aan de slag te gaan :')

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:58

Zeer interessant. Toevallig volgde ik een cursus osteo vorige week bij Jean Pierre De Jonghe. Hij heeft naast osteopathie ook chinese geneeskunde gestudeerd.
Hij had het over redenen waarom paarden problemen krijgen aan bewegingsstelsel en een van de redenen was de nieren die in onbalans zijn. Bij mij ging het kwartje rollen. Ik heb met hem een afspraak gemaakt. Hij gaat via thermographie wat blokkades opsporen bij mijn merrie die wat IR-achtige problemen heeft en eventueel ondersteunende kruiden geven voor de nieren. Nu lees ik dat de lever mee in onbalans gaat, zou kunnen, zeer interessant. Ga het hem ook voorleggen. Zou fijn zijn als dit beter wordt. Als ze plast blijft er gele risidu op het zand achter. Dat is al heel lang. Ik weet dus niet in hoeverre dit al onherroepelijke schade heeft teweeggebracht. Ik heb zelf veel interesse in chinese gebeeskunde en zou het graag leren om mijn paarden beter te kunnen helpen.

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 17:30

Is niet gezegd dat 't altijd zo is he. Een verstoring in de waterenergieën KAN doorwerken in de houtenergieën. Mijn paard is geboren onder een houtteken (Konijn, hij is 18) dus ik kijk er eigenlijk niet van op :+

Overigens bleek energetisch het probleem bij mij vandaan te komen. Heb ik deze maand eens laten onderzoeken. Ik heb namelijk niet alleen deze ruin met dit probleem maar ook een merrie met verstoringen in de blaas en in de blaas-chi. En een kater met blaasgruis. Allemaal net ietsjes te toevallig. En ze bleken voor mij een verstoring te dragen. Dat is nu opgelost dus ik ben benieuwd of mijn dieren nu ook minder klachten krijgen. Qua gedrag merk ik bij mijn merrie en bij mijn kater al verandering, alleen fysiek niet. Maar het moet nog winter worden, dat is altijd weer het zwaarste seizoen voor dit soort dingen.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:01

Zijn kikkererwten/erwten proteïne al genoemd? Zijn ook niet zo duur. En hennepzaad bevat toch ook aardig wat eiwit?

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 20:05

Misschien een idee om in elk geval de laatste pagina even door te lezen? :)

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:30

Koper, mag ik vragen hoeveel je er van geeft? Ik wil het ook gaan geven aan mijn paard. Las ik goed dat jij het aan je IJslander geeft? Dan kan ik het omrekenen.

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 20:44

Waarvan?

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Gezocht: eiwitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:58

Van de Prime Humic, vergeet ik er bij te zetten.

Koper

Berichten: 30340
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 21:10

2 gram. De dosering die je moet hebben staat op de verpakking :)

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Gezocht: eiwitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:19

OK, dank je wel.