zandkuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indysurprise

zandkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 19:53

Ik heb een zandkuurtje gekocht omdat pony's toch veel op het zand staan. Nu ben ik er gisteren mee begonnen. Ze moeten er 100 gr van hebben. Aangezien ze maar een klein handje voer krijgen per keer, het zijn shetlanders, is de verhouding niet echt goed te noemen. Het is gewoon droge prut. De ene moet het niet de ander kreeg het niet meer weggeslikt dus heb de portie van gisteren gewoon weggegooid. Aangezien de emmer 35 euro was toch te zonde. Dus hoe kan ik dit nu het beste gaan geven?

Matheno

Re: zandkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:32

Ik maak zelf de brokken altijd lichtelijk nat en gooi dan het poeder eroverheen, zodat het blijft plakken aan de brokjes.
Paardlief vindt het niet lekker, maar de avondbrok is s'ochtends wel opgegeten.

Quickstar1

Re: zandkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:37

Ik heb het met appelmoes gemengd en dat vonden ze erg lekker. Wellicht dat je dat kan proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:44

Evt door de appelmoes (wordt wel gauw wat dik en slijmerig omdat de vezels het vocht opnemen) en als ze t dan nog niet lusten, met een grote spuit geven als een wormenkuur?
Zo hebben wij het ook wel is moeten doen bij merrie en veulen die allebij wat zand hadden in de mest.
Wel belangrijk is dat ze de beschrikking hebben over onbeperkt water.