glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 08:11

Gister is er bij mijn haflinger beginnend atorse ondekt. Hij heeft nu speciaal beslag.

Maar om hem veder te ondersteunen, zoek ik een supliment. In de NAf superflex zit glucosamine,chondinte, en msm maar miss ik de magnesium.

om nou niet 100 poeders of suplimenten te geven vroeg ik me af, bestaat er een product waar dit allemaal in 1 zit?

op moment, krijgt hij ook nog een vitamine korrel van pavo complete. en klein beetje biks. En de equilin basic korrel.

met de basic korrel wil ik gaan stoppen. want daar mis ik ook bepaalde stoffen. Al heeft hij nu wel door de probiotica beter ontlasting. Maar hij heeft nooit hele slechte ontlasting gehad. Wel is hij door de basic minder bollig.

Maar het wordt me gewoon te duur, en ik vind het onnodig om te vele suplimenten te geven.

aangezien het speciaal beslag ook nogal een kostenplaatje is..

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:17

Frama. Prijzig maar ieder product is wel gewonnen uit de rijkste bron.

https://www.wesdijk.nl/dieren/voedingss ... &results=2

Is voor zowel honden, katten als paarden. Bij iedere hond die dit product krijg zie je vlot verschil. Ik geef zelf de normale glucosamine aan mijn oudste hond (haar schouders sloegen soms op slot) en dat gebeurd nu ook niet meer.

Succes!

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:24

Had pas nog ergens in een topic gereageerd dat ik het niet zelf gebruik, maar een stalgenoot wel, inmiddels ook zelf gebruiker -O- Nadat er lichte artrose in de sprong van mijn merrie is ontdekt geef ik artrohorse forte, bevat glucosamine, chondroitine en msm (en hyaluronzuur) daarnaast gaf ik al magnesium van pharmahorse.

Een supplement waar alles in 1 zit heb ik nog niet ontdekt. Is ook geen logisch supplement omdat magnesium meer voor spieren/gedrag is en de glucosamine voor gewrichten. Ze moest wel een beetje aan de smaak wennen van artrohorse, de volledige dosering in 1 keer geven was niet zo'n succes. Langzaam per schepje opgebouwd en nu gaat het er goed in.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:28


Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:35

Alleen chlucosamine is genoeg. Is ook het enige waarvan bewezen is het ook daadwerkelijk wat doet. Je moet voor het paard wel een hoog gedoseerde nemen. Beste is puur zonder andere stoffen anders is de chlucosamine weer te laag gedoceerd.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:46

Kijk hier eens. Al veel goeds er door gezien.http://www.paardenproducten.nl/pardoesbestellen/contents/nl/p365_grand_ha_synergy.html

Samenstelling HA Synergy:
per dosering (56,7 gram):
Hydrolyzed Collagen II 735 mg
Chondroitin Sulfaat Depolymerized 250 mg
Hyaluronzuur 200 mg
Glucosamine HCL 5.000 mg
MSM 10.000 mg
Lysine 200 mg
Vitaminen C 500 mg
Omega-3- 1000 mg
Omega-6- 275 mg
Mangaan 250 mg
Zink Gluconaat 200 mg
Koper Gluconaat 50 mg
Proline 80 mg
Bioflavonoiden 100 mg

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:26

rapido schreef:
Alleen chlucosamine is genoeg. Is ook het enige waarvan bewezen is het ook daadwerkelijk wat doet. Je moet voor het paard wel een hoog gedoseerde nemen. Beste is puur zonder andere stoffen anders is de chlucosamine weer te laag gedoceerd.

https://www.paardendrogist.nl/blog/feit ... ucosamine/

Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:17

Bravura schreef:
Kijk hier eens. Al veel goeds er door gezien.http://www.paardenproducten.nl/pardoesbestellen/contents/nl/p365_grand_ha_synergy.html

Samenstelling HA Synergy:
per dosering (56,7 gram):
Hydrolyzed Collagen II 735 mg
Chondroitin Sulfaat Depolymerized 250 mg
Hyaluronzuur 200 mg
Glucosamine HCL 5.000 mg
MSM 10.000 mg
Lysine 200 mg
Vitaminen C 500 mg
Omega-3- 1000 mg
Omega-6- 275 mg
Mangaan 250 mg
Zink Gluconaat 200 mg
Koper Gluconaat 50 mg
Proline 80 mg
Bioflavonoiden 100 mg

Chlucosamine 5000 Mg doet niks voor een paard. Moet minstens 11000 Mg zijn. Daarom kun je het beste een puur Chlucosamine supplement geven zonder toevoegingen.

Maris
Berichten: 15923
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:36

Niemand kan je hierin echt goed advies geven omdat ieder paard echt anders reageert op de glucosamine producten. Bij ene paard werkt gelatinaat veel beter, bij ander paard glucosamine en dan product A, terwijl voor een ander paard glucosamine product B veel beter werkt.

Mijn paard deed het super op joint comp van phytonics, maar andere beweren dat dat helemaal niet kan omdat er niet voldoende glucosamine in zou zitten.
Kortom het is, helaas, echt een kwestie van uitproberen. Alhoewel erin in het artrose topic wel een lijstje te vinden is met een aantal producten die bij meerdere paarden goed aanslaan.
Vaak is het wel aan te bevelen ( vooral voor je portemonnee) om te beginnen met eenvoudige producten met b.v. alleen glucosamine en msm erin. Werkt dat niet kan je altijd nog aan de duurdere producten ( vaak met hyaluronzuur etc erin ) gaan denken.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:31

Maar...ik heb geleerd dat glucosamine zonder chondroitine niets uithaald. Ik zou dus zeker voor een mix kiezen. En dan lage gehalten niets uithalen, is niet waar. Het is maar net hoe het paard er op reageert. De een reageert op een hele lage dosis, de ander zelfs niet op een heel hoge dosis. Het is vooral natte vingerwerk, maar zeker de moeite van het proberen waard.

Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:38

Klopt maar je moet er minstens 3 maanden en meer de tijd voor geven om te zien of het überhaupt echt iets doet.

Anoniem

Re: glucosamine,chonditine, msm en magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:59

Ik geef msm en glucosamine van pharmahorse.