Omdat ik en de eigenaar geen raad meer weten wat wij moeten doen om mijn bijrijd fries op gewicht te krijgen plaats ik hier een topic. Meer opinies kan tenslotte helpen.
Hij is een 15 jarige ruin en nooit heel gezet geweest en altijd moeilijk de winter door te krijgen. In november ben ik hem gaan rijden in de hoop dat regelmatig werken hem goed zou doen.
Nu zijn we inmiddels in April en de zomer komt eraan, maar meneer begint weer af te vallen.
Hij kreeg voorheen 2.2 kilo basisbrok en onb. Ruwvoer over de dag.
Nu staat hij op 2 emmers Lucerne en speciaal voer (weet even niet meer wat) 400gr. 2x op een dag.
Hij is recent ontwormt, naar de tandarts geweest en bij de osteo, die overigens niets kon vinden.
De bespiering die op zijn kont helemaal weg is heeft te maken met dat vorig jaar augustus 4 nieuwe paarden in de kudde zijn geintroduceerd en deze hebben kennis met hem gemaakt door hem in een hoekje te trappen en helemaal kapot te bijten in zijn kont.
Nu heb ik voor mezelf al een beetje besloten hem niet meer te belasten met mijn gewicht op hem en dat als ik hem beweging geef dit alleen longeren of een stuk wandelen.
Hij staat ook in 2span voor de kar, iedere zondag wordt hij hiervoor gezet.