Agrobs Fetura, Luzerne, Wiesencobs

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

060606

Agrobs Fetura, Luzerne, Wiesencobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 03:25

Vandaag 3 nieuwe zakken binnen gekregen. Kon niet kiezen en deze 3 leken mij allemaal het beste en natuurlijkst. Ben overgestapt van Subli Senior Priores en Pavo Care4life.

Heb een 2, bijna 3 jarige die goed op gewicht is maar nog wel erg in de groei (ene week overbouwd, andere week niet). En ik heb een 13 jarige die erg was afgevallen (ziet ribben en mist veel spier, erg ingevallen). Had wormen en eiwittekort.

Ze staan op een wei met onbeperkt voordroog. Staan goed in de rang nu ik heb bijgevoerd met oude voer en staan goed bij het ruwvoer maar zit niet voldoende voedingstoffen in. Dus nu de 3 nieuwe zakken wat mij het beste leek.

Wat raden jullie aan? Las dat wiesencobs bedoeld is dat het veel gegeven kan worden als extra of geheel vervanging van ruwvoer? Dus daar kan ik swz niet mis mee scheppen eigenlijk? En de andere Fetura en Luzerne? Zit veel eiwit in namelijk.. Misschien van beide een halve per dag?

Ik hoor graag of dat goed zit.. Heb namelijk geen verstand van verhoudingen. Bedankt alvast!

Nipples

Re: Agrobs Fetura, Luzerne, Wiesencobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:25

Ik geef ze alle 3 aan mijn oudje, wiesencobs doet niet zoveel bij haar maar met fetura werd ze mooi rond. Ze krijgt 600g per dag ervan. Zou wel nog een vit. korrel ernaast geven als je geen volledig voer geeft..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 20:53

Oke dus je gaf het alle 3 samen? Kan je teveel geven van dit voer? Opzich mogen ze het wel hebben ik geef nu zeker wel 2 a 4 kilo scheppen per dag per paard van alles gemixt. Of kan dit teveel zijn? Zeker voor het jonge paard? Of kan ik voeren na behoefte zolang ze er goed uit zien? En hoezo vitamine bijgeven wat missen ze nog? :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie