Ik voer Pavo Topsport musli bij, hoog in eiwitten, waardoor je er maar weinig van hoeft te geven en het zetmeel & suiker percentage is te overzien. Ik zocht ook voer puur voor de eiwitten aan te vullen.
Ik pas de hoeveelheid musli aan op zijn training. De dag voordat ik rij en de vaak 2 dagen achter elkaar dat ik intensief rij krijgt hij bijna een halve schep, de 3e dag rijden/werken is heel licht werken en zodoende ook nog maar kwartje musli. De 1/2 dagen rust krijgt hij geen musli.
Verder Hipro Flexibel Move als super sobere brok gebaseerd op plantaardige olien en vetten, dus een vrij gezonde dikmaker 'brok'. Hiervan dagelijks 1 schep als basis (+ bietenpulp en zemelen) in de winter. Vd zomer even aankijken of hij deze nog nodig heeft naast het gras om op gewicht te blijven.
EDIT: Toen mijne nog jonger was en nog meer nodig had met uitzwaren heb ik een poosje Merrie brok gegeven, ook vanwege het hoge eiwit en hier vulde hij snel en mooi van op. Voor altijd vind ik dit geen gezonde brok, maar als je een schraal paard hebt en hij wel nog beweging krijgt, adviseer ik iedereen, merriebrok! 
Pas wel op met eiwitrijk voeren en weinig beweging.
Laatst bijgewerkt door canisia op 10-03-17 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt