Gezocht: ervaringen NAF respirator boost

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dropneus95

Gezocht: ervaringen NAF respirator boost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 15:15

Hallo!

Onze tinker, 22 jaar oud, heeft sinds vorig jaar last van stof en schimmelallergie. Dit heeft hij overgehouden aan beschimmeld hooi. Hierdoor heeft hij ook last van copd.

Ik merk dat hij hier op sommige momenten meer last van heeft dan andere. We maken het hooi nat, hij staat op vlas en loopt eigenlijk vanaf 's ochtends 8 tot 's middags 5 op het land. Dit wordt weer langer zodra het langer licht blijft en uiteindelijk zal hij van de zomer 24/7 buiten staan.

Op dit moment heeft hij weer last van het hoesten. Hij wordt weer slomer en ik vind hem minder vrolijk. wat opzich logisch is als je last hebt van je ademhaling. Ik was vandaag bij de applejack en kwam Respirator boost van NAF tegen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Ik vind het namelijk best aan de prijs. Een 1L fles is €50 -O- Hiermee zou je een goede maand doen..

Ik heb het natuurlijk even opgezocht en lees eigenlijk allemaal redelijk goede verhalen..
Geven jullie je paard dit elke dag? of wordt dit een paar dagen gegeven tot het hoesten stopt? want dan doe je natuurlijk langer met de fles. En merken jullie ook verschil in energie enzo? Mocht het echt zo goed werken vind ik het best het proberen waard :D Als ik daarmee m'n paardje weer vrolijker kan krijgen.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:42

Mijn merrie hoestte vorig jaar nogal wat ik heb haar de combinatie van de Respirator en de Kof eze, beide van NAF, gegeven. Voor haar werkte dit ontzettend goed, ze was in no-time van haar hoesten af :-)

Dropneus95

Re: Gezocht: ervaringen NAF respirator boost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 16:43

en hoeveel dagen heb je dit ongeveer gegeven? een hele fles in totaal? of totdat het hoesten over was? :-) bedankt voor het delen van je ervaring!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:54

balsamic air van audevard koop ik via de dierenarts kost 25 euro voor 500ml . Helpt ook goed. Kun je op het internet ook bestellen.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://paardentrainenmetconnectie.blog

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:07

Ik geef mijn fries equinova bronchosecrin. Dit geef ik in de zomer, als het stoffig is.
Een fles v 1 liter kost 59.90 maar je doet er bijna 2 maanden mee. Ik geef hem 20ml per dag maar je kan dit verhogen bij een acute reactie. Ik heb dit zelf nog niet hoeven doen omdat hij het op de minimale hoeveelheid goed doet.

[b]Tiara;Mijn Topper!Mijn vechter! Nationaal kampioen bestgaande rijpony 2007 & 2008!
Tsjalling DL: PSG #mijnfriezentopper!

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:04

Dropneus95 schreef:
en hoeveel dagen heb je dit ongeveer gegeven? een hele fles in totaal? of totdat het hoesten over was? :-) bedankt voor het delen van je ervaring!

Mijn ervaring was dat het resultaat vrij snel te merken was, waarbij zij steeds minder en oppervlakkiger ging hoesten ipv dat het vanuit haar "tenen" kwam. Op advies van de Paardendrogist de fles helemaal gebruikt idd. Zij gaven mij eveneens de tip om de Respirator en Kof Eze gelijktijdig te gebruiken. Dit om elkaars werking te versterken :-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:22

Als jouw paard reeds copd heeft en schimmelallergie heeft, dan zal dat echt niet werken en genezen, maar slechts ter verlichting kan het wel werken, maar zodra je ermee stopt komt het weer terug.

Een dure grap.

(is uit eigen ervaring)

Het beste is om de longen zoveel mogelijk te ontzien en geweekt hooi te geven en of schimmelvrije hooi en vooral wat beweging om het slijm af te laten voeren en zoveel mogelijk de longen in een goede conditie te houden.

Ik weet niet hoe erg het is bij jouw paard, en niet onbelangrijk....heb je er al dierenarts bij gehaald?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 21:53

Er is zeker een dierenarts bij geweest. Alle testen zijn in Utrecht geweest :-)

Genezen kan uiteraard niet meer, maar ik zou het af en toe wel willen verlichten. Soms heeft die er weinig last van, maar ik merk dat het erger wordt als het weer veranderd.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:55

Ik geef die van mij ook altijd de Respirator Boost van Naf als hij hoest, echt geweldig spul. Is er dan zo vanaf. Ik had alleen wel een kleinere fles die ik dan wel helemaal op maakte

Spike 30-04-2007-22-05-2020

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:51

flappie28 schreef:
Ik geef die van mij ook altijd de Respirator Boost van Naf als hij hoest, echt geweldig spul. Is er dan zo vanaf. Ik had alleen wel een kleinere fles die ik dan wel helemaal op maakte

Inderdaad, ik heb er ook goede ervaringen mee.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:52

Hij is al eerder genoemd: Balsamic Air van Audevard. Heel fijn spul.
Mijn paard met stofallergie heeft met wisselend weer ook vaak een kuchje, geef dan voor en na beweging een spuitje van 10 ml Balsamic (rechtstreeks in d'r mond).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie