Welk Marstall voer geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoezoo

Welk Marstall voer geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 11:21

Hallo allemaal,

Ik heb al verschillende paardenvoer soorten geprobeerd. Zoals van alles van Pavo, de museli tot aan de koeken. Nu krijgt hij eigenlijk het simpelste van het simpelste, namelijk de basis brok of muesli van de boer om de hoek. Ik merk dat die toch wel wat vitamines of mineralen hierdoor te kort komt.

Ik las hele goede bevindingen over Marstall, zit niet in de buurt dus dan maar bestellen. Nu weet ik alleen niet welke ik moet nemen. Mijn paard heeft zomereczeem, is dus wel iets wat qua voer belangrijk is.

- Marstall ExZem muesli: http://www.marstall.nl/producten/plus-l ... egory_id=6
Huidactieve muesli. Onslakkende ingrediënten op natuurlijke basis. Receptuur bevat waardevolle componenten zoals zeealgen, biergist, lijnzaad en knoflook. Met organisch gebonden, hoogwaardige sporenelementen (zink, koper, mangaan, selenium) en een speciale kruidenmengeling voor reiniging van het bloed en ondersteuning van de huidstofwisseling.

- Marstall Havervrij: http://www.marstall.nl/producten/univer ... egory_id=1
Sinds meer dan 20 jaar de geliefde muesliklassieker zonder haver, voor het optimaal voeren van elk paard bij ieder inspanningsniveau! Compleet met alle vitaminen en mineralen, waardoor Havervrij ideaal te combineren is met andere mueslisoorten of haver. Voor alle benodigde voedingsstoffen, ook bij kleine hoeveelheden. Voor een paard van 550 kg is 1,5 kg/dag al voldoende. Bij correct voeren is een aanvullend vitaminen/mineralensupplement is niet meer nodig.

Liefste ga ik voor het eczeem voer, maar krijgt hij dan wel genoeg vitamines en mineralen? Of allebei door elkaar mixen? Of heeft iemand andere ideeen? Het moet in ieder geval eiwitarm zijn, zonder suiker en haver.

Super bedankt!! *\o/*

maralyn

Re: Welk Marstall voer geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:28

Je kan ook kijken naar de Force.
Dat is een vitaminen supplement. Heb je aan 100 gram voldoende per dag.
Lijkt heel duur, maar in verhouding kost het niet zo veel.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:45

Ik voer de Force bij mijn muesli. Daar ben ik erg goed over te spreken. Verder klinken de twee muesli's die jij noemt beide goed, is maar net wat jouw voorkeur heeft denk ik. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:34

Ik hoor goede berichten over vitalbix, ook voor eczemers,dus dat zou je er bij kunnen gaan geven.
Dan zou ik kiezen voor de marstall exzem muesli.

Zelf geef ik mijn eczemer subli dieetmix met wat metazoa vitaminekorrel, en zo krijgt hij genoeg binnen :j

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:46

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:48

Inderdaad een vitaminekorrel bijgeven. Vitalbox, Metazoa, Marstall Force zijn voorbeelden, maar er zijn er nog meer. Dan weet je zeker dat je paard alles binnen krijgt. Je kunt ze makkelijk mengen met muesli om het kauwen wat meer te stimuleren.
Qua muesli zou je ook kunnen kijken naar de Marstall Vito of Faser Light.

Of een ander merk: Agrobs Alpengrün Muesli. Zonder granen, suikerarm, eiwitarm en zonder haver.