Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Azmay schreef:Gewoon geen krachtvoer meer?
Alleen goed hooi en een vitaminebrokje, eventueel een handje lucerne erbij voor het idee?
_BlackPearl_ schreef:Bedankt iedereen voor het meedenken! Ik ben al flink alle opties aan het uitzoeken.
Hij staat op krachtvoer omdat ik hem anders te soft vindt. Flink minderen gaan we sowieso doen.
Benieuwd of ik er dan toch nog een brok is waarvan ik dan beter een klein beetje van bij de equilin kan geven ipv wat ik nu geef.
Zomers staat hij hele dag buiten en als het droog is ook 's nachts (sowieso speciaal voor hem wel op een kaal weilandje waarvan het draadje elke dag verzet wordt). Nu in de winter helaas alleen elke dag paar uurtjes in de bak.
Sprongetjes meenemen in de trainingen is een optie (en eentje waar paard heel blij van wordt), en vind ik een leuke om uit te gaan proberen![]()
Ruwvoer kunnen we helaas weinig aan sleutelen, doordat hij een soort stofallergie heeft. Hij krijgt nu (4x per dag) hooi, maar dit hooi is wel heel mooi hooi. Voor hem iets te mooi eigenlijk, nog droger en stugger hooi zou beter zijn voor zijn gewicht. Maarja, zijn luchtwegen moeten natuurlijk goed blijven en uit ervaring weten we al dat ander hooi daardoor geen optie is.