glucosamine werkt dat nou echt?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

plutolover

glucosamine werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 17:43

Ik geef aan mijn paard sindskort glucosamine van equilin. Mijn hafje heeft geen atrose en ook niet de symtomen ik geef dit puur omdat hij dit jaar 19 wordt en ik het soort van wilt voorkomen. al doe je dat nooit 100%

maar nu mijn vraag ik hoor tegenstrijdige dingen, dingen dat glucosamine eigen niet 'werkt sommige dierenartsen beweren het is 'zonde van je geld' en sommige hebben wel goede verhalen hierover?

ik zoek vooral na ervaringen/meningen van mensen waarvan hun paard wel atrose heeft en glucosamine (eventueel product naam mag via pb) en dat je ook werkelijk effect merkte of niet.

Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.
Instagram: paard.dans.met.mij
http://www.paarddansmetmij.nl

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:00

Ik heb geen ervaring met paarden maar ik weet wel dat glucosamine als een van de weinige supplementen ook écht werkt. Het is wetenschappelijk onderbouwt. Mijn reumatoloog (professor) gelooft er echt in. En hij is echt heel moeilijk te overtuigen.

Ik geef het ook aan mijn hond. Zij heeft wel artrose. Of preventief geven werkt weet ik niet maar het kan nooit kwaad.

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

TinGu

Re: glucosamine werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:03

Heb het ondertussen aan 4 paarden gegeven over een periode van 6 jaar (niet alle paarden tegelijk gehad). En merk dat allen beter gaan/gingen lopen. Van minder stijf bij het uit stal komen, tot echt minder onregelmatig bij ernstige artrose. Ik ben dus om, voor mij werkt het.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:14

En welke merken geven jullie?

Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.
Instagram: paard.dans.met.mij
http://www.paarddansmetmij.nl

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:19

plutolover schreef:
En welke merken geven jullie?

Ik lees ook even mee, ben ook benieuwd naar mensen die verschillende merken hebben gebruikt. Ze beloven hetzelfde maar er is altijd wel iets verschil.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:24

Er zijn al best veel topics over glucosamine, misschien wel fijn als achtergrond informatie
[VS] Gucosamine+MSM of gelatinaat?
[VS] glucosamine of niet?
[VS] Pharmahorse en horseflex welke is nu beter?

Voor mijn artrose paard gebruik ik glucosamine en MSM mix van HorseFlex.
Ik merk duidelijk verschil, zonder deze aanvulling had mijn paard denk ik al niet meer rond gehobbeld. Bij mijn paard is het wel duidelijk een kwestie van de artrose remmen en niet stoppen, dus het is geen wondermiddel maar ik raad het wel aan.

Wat nu het beste werkt lijkt ook een beetje aan het paard te liggen trouwens.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:27

Ik heb de gewone Glucosamine Complex van de Groene Os.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:11

Voor mijn hond gebruik ik glucosamine supplementen van "Puur voor Dieren". Je kunt een proefpakket bestellen (zolang je op tijd aangeeft dat je geen nieuwe zending wil). Maar volgens mij hebben zij het puur voor honden en katten.
Het nadeel is dus dat ik mijn hond twee keer per dag een supplement moet "voeren". Je kunt je wel voorstellen hoe dat gaat. Maar het is er ook als drankje te krijgen. Dat kun je dan over de brokken gieten. Mijn hond eet niet regelmatig dus ik kon de plakkerige brokken regelmatig weg gooien. Zonde dus.

Ik gebruik zelf glucosamine chondroitine MSM.

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

quickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:15

Paarden geen ervaring mee.

Mijn hond krijgt de combinatie glucosamine met chondrotine. Deze combinatie schijnt krachtiger te zijn. Voor hem van echt startkreupel en uitgebreid rekken naar direct in de benen.
Ik heb voor hem brokken waar het door heen zit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie