Weerstand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 08:55

Mijn paard is gevoelig voor virussen ze staat een paar keer per jaar met 4 dikke benen vanwege een virus. De eerste keer ben ik met spoed naar de kliniek gereden maar bloedwaarden waren goed en met een paar dagen wad het ook weer over. Ze heeft dit jaar ook een heftige reactie op de enting gehad. Koorts, stijf en een flinke zwelling op de plek van de enting.
Ze krijgt vitalbix als voer en onbeperkt hooi.
Ze krijgt geen gras. Ze is 2x hoefbevangen geweest.
Wat geven jullie je paard voor wat extra weerstand? Ik ben op zoek naar iets wat ook aan hoefbevangen paarden gegeven kan worden

Nies_

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:53

Mijn fjord heeft een tijd Emune van America Equine gehad. Dit op advies van de DA.

missK

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:26

L-Lysine kun je goed voeren tegen (herpes) virussen. Zoek er dan eentje zonder al te veel toevoegingen. Ik heb zelf goede ervaringen met Puur en Phytonics maar bij twijfel natuurlijk altijd even controleren bij je DA.
Overigens hebben beide merken ook een hele goede multivitamine in het assortiment.
Verder is het verstandig om zulke paarden een paar keer per jaar te "detoxen". Even alle afvalstoffen eruit. Met name rondom entingen en ontworming bijvoorbeeld....