De titel is kort door de bocht, maar ik ben dus op zoek naar een vitaminekorrel die voldoet voor paarden met hoefproblemen.
Ofwel waar de juiste stoffen in zitten om de hoefgroei te bevorderen.
Nu voer ik 50 gram metazoa met extra vitamine E en magnesium, die 50 gram is gewoon te weinig voor die behoefte, meer gaat niet.
Verder krijgt hij biotine op medisch advies, dit helpt duidelijk maar ik wil kijken of er een optie is qua vitaminekorrel die beter past bij zijn hoeven.
Mijn pony krijgt wel al een handje speedibeet, dit draagt ook duidelijk bij aan betere hoefgroei met de methionine.
Ik ken er een aantal:
Pavo vital complete
Ursonne premium
Metazoa
Vitalbix
Marstal vito
Je paard gezond en fit
Formula for feet
Marstall hufregulator
En zo zijn er vast veel meer waar ik 123 niet op kom.
Pavo vital complete en ursonne ontploft hij op, metazoa ook in de juiste dosis.
Vitalbix had ik niet het idee dat dat beter was, maar ik overweeg dat nog een kans te geven, maar dan wil ik wel weten of dit beter is voor zijn hoeven.
Formula for feet vind ik persoonlijk echt te duur, marstall hufregulator is ook niet mijn eerste keus qua prijs.
Belangrijk vind ik dat er proefverpakkingen zijn, zodat ik niet gelijk een peperdure emmer aan hoef te schaffen gezien zijn snelle duidelijke reactie op voer...
Verder krijgt hij onbeperkt hooi in een slowfeeder, gemixt met een plukje voordoog voor de smaak, dit is hooguit 20% van het totaal en 90% van de tijd goed droog.
Wie kan mij meer vertellen over balancers/voer en hoeven?