Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Inxs schreef:De Omega 3-6-9 mix van Subli, is dat mss een optie? Persoonlijk vind ik die fijner vanwege de vaste vorm ipv vloeibaar. Al snap ik ook dat dit per persoon kan verschillen
mrie schreef:De olieinname moet omhoog?? Wil je het voer dan glibberiger hebben? Is dit een advies van de veearts?
Paarden kun je olie geven, maar ze kunnen maar heel weinig verwerken. Meer dan een dopje of een eetlepel olie doet niks en komt er gewoon weer uit. Dan heb je wel glibberige mest ja en al die omega's komen even hard mee naar buiten. Dus een dure olie zou ik hier niet voor kiezen.
Ik zou als ik het eten dan glibberig willen maken eerder kiezen voor een glijmiddel op waterbasis. Ik las ook op voervergelijk over de toevoeging van 200 ml olie en vitamine E.
Maar mijn vraag is wel, moeten we alles geloven wat daar staat.... Op zich de bewering van olie en vit E is ok en logisch. Maar 200 ml olie... Niet logisch
Weet je toevallig ook een naam? En zijn er ervaringen met zoiets langdurig voeren? Natuurlijk hoop ik dat we geen slokdarmverstopping meer krijgen, maar misschien is het handig om zo'n middel achter de hand te hebben. ellepel schreef:Maar kun je het voer niet gewoon verdunnen met water?
Dan is het toch ook klaar.
Bij ons meerdere oudjes die slokdarmverstopping hebben gehad en dje krijgen gewoon geweekt voer en dat gaat prima.
). Ach ja, ik ben al lang blij dat de esparcette zelf niet het verstoppingsprobleem gaf, want daar doet hij het nu juist zo goed op (maakt voor het eerst in zijn leven echt spieren aan).