Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 07:01

Er zijn niet veel verdeelpunten. Als ik even snel op de site kijk is Oostvoorne de dichtstbijzijnde maar dat is alsnog een behoorlijk eind rijden. Mijn stalgenootjes 'klaagden' ook al over de hoge verzendkosten, dat is ook de reden dat ik nog niet heb besteld.

Ik heb gisteravond de handleiding binnen gekregen voor de haartest. Ik laat het weten als ik bericht heb :)

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:44

als ik het niet vlakbij kon ophalen zou ik t niet eens voeren...

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 11:03

Bedankt Shanel! :)
Ah, verzenden vind ik ook geen probleem! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:28

Vandaag wilde meneer geen hap.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:40

In het verleden geprobeerd maar mijn paarden vinden er geen klap aan, behalve mijn bejaarde, die vreet zich er een slokdarmverstopping aan. Dus maar weer gestopt, altijd wat zoekende gebleven en een jaar of twee geleden opnieuw begonnen. Deze keer weerstaat mijn stalbaas iets beter zijn neiging om er gewone brok doorheen te gooien om het ze maar te laten vreten, en de volgende ochtend is de bak uiteindelijk wel leeg. Voor mij de stand van zaken:
-voernijd door de suikerkick is weg. Echt weg.
-mest blijft beter
-merrie met kenmerken IR zit minder strak in haar vel, constanter qua humeur, beter hengstig
-drukke angstige ruin relaxter, kan beter omgaan met nieuwe prikkels
-prima voeten, prima vacht
-zweten niet gauw, verzuren niet
-zouden allebei wat royaler bespierd mogen zijn

Kortom, ik ben wel tevreden. Twijfel wel eens of ruintje hier "genoeg" aan heeft, maar gezien het werk wat ik van m vraag ga ik niet experimenteren. Voor mijn idee is het wel logischer gezien het spijsverteringsstelsel van een paard om zo min mogelijk granen te voeren. Zou ik iets meer knal willen biedt dit de ruimte om zoals al eerder genoemd een beetje haver bij te voeren, heel gericht op de gevraagde inspanning, zonder dat je continue de zuurgraad en de darmflora in het geding brengt.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:42

Grappig ik was ook gestopt en weer begonnen.
Enige wat ik nu doe is z'n supplementen niet meer in het voer want dan kan ik steeds alles weggooien.
Mijne staat dag en nacht buiten dus ik voer zelf.
Als ie niet eet heeft ie pech tot de volgende keer..

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:45

Ja, herkenbaar darkchrystal. Zag wel dat je de super voert, dit deed ik ook bij mij ruin, zo'n haartest laten doen, wat bleek, hij had vooral behoefte aan gras. Terug naar de weidebrok en dat gaat echt veel beter. Die van mij eten het echt naar behoefte en niet voor het lekkere. Dat is echt wennen na 30 jaar een stampende hinnikende stal als normaal gezien te hebben rond etenstijd.

Ik smokkel evt supplementen bij ze naar binnen met fibra. Iets minder gezond, vinden ze duidelijk wel lekker, dat is handig!

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:32

Ik doe t nu in een spuitje maar ga t maar op stukje brood geven.
Poeder( glucosamine) en wat olie.

Die haartest vind ik wel enorm vaag...
Maar misschien toch wel een idee.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 07:26

Ik heb gisteravond de uitslag van de haartest gekregen en de Superbrok Plus komt als enige naar voren.
Ik had zelf de weidebrok in gedachten omdat ponylief een recreatiepony is met energie voor 10, dus ik stond er wel even van te kijken.
Laatst bijgewerkt door Shanel op 10-02-17 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 07:38

Caballos hier op bokt kan er alles over vertellen. Die kan ook de verkooppunten vertellen.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:17

Ik twijfel over de haartest.
Ergens kan ik t niet geloven, zo vaag..

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:54

Ik had vanochtend een heel verhaal getypt maar dat heb ik om zeep geholpen :+ . Ik snap je hoor darkchrystal. Nadat ik de brief met haren had verstuurd keek ik de aflevering van RamBam terug en voelde me echt ontzettend stom dat ik in de haartest geloofde.

Gisteravond kreeg ik de uitslag van de haartest en daarin stond als advies 1 aanvullend voeder (Superbrok Plus), 3 supplementen, olie (zowel lijnzaad als omega 369) en een liksteen. Dat maakte mij enigszins sceptisch want volgens mij is dat zowat het complete assortiment van Hayster.
Vanochtend heb ik mijn vragen en bevindingen teruggestuurd (oa dat ik wel 3x moest lezen wat hij nou precies allemaal moest hebben) en daar kreeg ik een ontzettend fijn antwoord op waar ik eigenlijk meer mee kon dan met de uitslag van de haartest. Ik heb nu een aantal producten besteld en ik ben benieuwd hoe mijn pony daarop gaat reageren.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:07

De haartest zat ik over te denken om dat te laten doen. Maar ik geloof ook niet dat ik een verkooppunt in de buurt heb, en hierdoor dus ook nog niet doorgezet. Welke aflevering bedoel jij van RamBam shanel?
Ik ken wel mensen die voerden de weidebrok aan hun paard welke gevoelig was voor hoefbevangenheid. Ze waren er zeer tevreden over. Ik vond het paard nog al interen op spieren, maar dit kan misschien een andere oorzaak hebben waar ik niks van weet.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:34

De aflevering over alternatieve diergenezers. De haartest is natuurlijk iets heel anders maar ik werd thuis al voor gek verklaard dat ik die test liet doen :o .
Bij mij zit het dichtstbijzijnde verdeelpunt 40km verderop. Ik sta op een biologische stal dus wij mogen niet ieder merk voeren. Hayster is één van de merken die wel gevoerd mag worden en aangezien mijn stalgenootjes laaiend enthousiast zijn, ga ik het ook proberen.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:54

Mijn verdeelpunt doet het ook en zit niet erg ver weg. Dus ik twijfel nog een beetje.
Ik geef nu superbrok. Ben dan wel benieuwd of er wat compleet anders uit die test zou komen.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:57

Als je paard er geen slokdarmverstopping van krijgt dan is het best net voer (ik zou het wel altijd geweekt voeren) plus een fijn idee dat je vooral ruwvoer toevoegt in plaats van echt krachtvoer, maar hier bleef de bespiering met HH ook mager. Paard had een heel net vetlaagje, maar de spieren kwamen gewoon niet, ook niet als ik de dosis verdubbelde. Nu met esparcette vliegen de spieren eraan dus ik vermoed dat er bij HH of weinig eiwitten in zitten, of dat die niet zo makkelijk opneembaar zijn - in elk geval voor mijn paard.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:15

Welke brok gaf jij?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 18:13

De enige eventuele dichtsbijzijnde verkooppunt voor mij is dan eventueel Oost Voorne, dit is dan nog ruim 1 uur rijden.

Nu vraag ik me af, als ze het toch bezorgen, of ik dan ook echt goedkoper uitzal zijn, als dat ik online bestel.
Dus dat weet ik nog niet zo goed.

Hier in de buurt zit voor de rest echt geen verkooppunt die dichterbij is..
Ik kan natuurlijk wel tot 30 K bestellen, maar dan is het toch nog wel even €15,- wat er bij komt..... -O-

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:24

Ik zou de websites van de verschillende distributiepunten nalopen. Ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij het Distributiepunt Noord en daar betaalde ik minder verzendkosten dan wanneer ik het bij puurpaardenvoer zou bestellen.
Bij haar zijn de verzendkosten €6,95 tot 10kg en €9,99 tot 30kg.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:42

Je kan ook kijken of je met meer mensen eventueel kan inkopen? Of meer zakken in 1 keer?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 19:45

Anoniem schreef:
Je kan ook kijken of je met meer mensen eventueel kan inkopen? Of meer zakken in 1 keer?


Dat is wat ik zei, ik kan dan hooguit maar 1 zak bestellen van 20 kilo. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:49

Anoniem schreef:
Welke brok gaf jij?


De grasbrokversies, ik weet even de namen niet meer maar Weidebrok en Weidebrok Plus? Die laatste omdat we niet echt spieren kregen en ik hoopte dat die dat zou verbeteren.
Ik bedoel trouwens niet dat het slecht voer is; dat hij met de Weidebrok geen spieren kreeg zegt ook iets over hem want hij kreeg die spieren dus ook niet van het gras en hooi (en vitaminebrok) die hij tegelijkertijd kreeg. Blijkbaar is gras alleen (vers, gedroogd of in brokjesvorm) voor hem niet genoeg om ook echt spieren aan te kunnen maken. Het resultaat was een paard dat op de ribben mollig was maar qua bespiering te slank.

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:01

Stamper ik bedoel, als je het met de auto kan halen kan je misschien ineens meer zakken halen.
Meer in algemene zin.

Xyzutu, ik snap wel wat je zegt.
Ik heb het ook al eerder gevoerd maar nu een andere brok.
De weidebrok komt voor de mijne ook niets O in aanmerking.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 20:06

Naja precies.
Als ik 2x 1zak van 20 k bestel. Ben ik ook 2x verzendkostem kwijt.
Zelfs als ze het komen brengen verschikt het weinig met de kosten. Enige voordeel van brengen is dat je bv 5 zakken kan nemen.
Dus dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn post, dat ik dan overweeg om misschien er inderdaad heen te rijden.
Uurtje valt opzich wel mee! :)

Anoniem

Re: Ervaringen met Hayster Healthy Herbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:15

Dan had ik je verkeerd begrepen haha