Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:05

Ben benieuwd isabonny!
Ook geen exceempony begrijp ik?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:13

IngridM schreef:
Zo erg heeft mijn pony het dan weer niet maar genoeg om last van te hebben. Ga het maar gewoon proberen. Bedankt voor je reactie!

Goed prijs verschil. 2 aanbieders in de buurt. Bij de 1 kost het 20 bij fee ander 24 euro. Niet misselijk op zo'n bedrag....


€ 20 voor de anti itch is een koopje. Als de dealer een volle pallet van 80 balen koopt, dan is hij per baal al ca. € 1,00 kwijt aan transportkosten. Koopt hij minder (de helft, dan blijven de kosten voor de pallet toch gewoon gelijk en ben je dus ca. € 2,00 aan transportkosten kwijt.

Hij betaald dezelfde prijs, dus € 17,95 per pak, als iedereen die ook in de webshop besteld.
De dealer die dus een volle pallet besteld en € 20,00 vraagt aan de deur, verdiend daar dan maar € 2,05 per pak op. Ik weet niet of ik het daar zelf voor zou doen.
Van de andere kant is € 24,00 ook wel weer veel.
Ik was nu € 22,07 kwijt per pak met 6 pakken, door het rechtstreeks via de webshop te bestellen. En dan wordt het dus aan huis bezorgd.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:14

Ik dacht dat ik mijn ervaring hier al duidelijk had gedeeld, maar nu is het dan helemaal duidelijk :')
Ik voerde er eerst ook nog een vitaminekorrel bij, maar daar ben ik ook vanaf gestapt. Paard doet het echt super op fibra premium en glimt nu ook meer als voorheen. Het ziet er daarnaast ook veel natuurlijker uit dan een normale brok, ook zoals Fibra hier zelf ook al beschreef vanwege de werking van de darmen etc.
Heb overigens zelf nooit fibra anti itch gegeven, bij mijn merrie is de premium voldoende.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:15

IngridM schreef:
Ben benieuwd isabonny!
Ook geen exceempony begrijp ik?


Tja, dat weet ik dus niet zeker. Jeuk begint in voorjaar, maar heeft gedurende de winter toch ook een beetje aangehouden. Misschien toch jeuk vanwege de schilfers dan?

We zullen het eens zien of het werkt. Ik hoop het zo. Mijn dochter had de manen maar afgeknipt omdat er zon lelijke hap uit was. Ze beginnen nu weer dik terug te groeien. Hopenlijk kan het door blijven groeien.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:17

Thanks joanieke :-)

Isabonny; gaat mij niet om het bedrag (wat hij nu krijgt is duurder haha) maar om het prijs verschil. 4 euro op 1 pak is groot verschil!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 12-03-18 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:43

Ik heb een pak in Vorden gehaald voor €17,95 omdat ik in de buurt was. Die verdient er helemaal niks op.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:07

Jets schreef:
Ik heb een pak in Vorden gehaald voor €17,95 omdat ik in de buurt was. Die verdient er helemaal niks op.

Ligt eraan. Als je in een keer meer dan 1000 pakken laat komen kan dat best nog een goede prijs zijn.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:24

Geloof je echt dat iemand 1000 pakken in 1 keer afneemt? Dat zijn 13 pallets vol. En die moet je dan allemaal binnen een maand of 3 kwijt zijn, want ze zijn maar 6 maanden houdbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:34

Ik vind het sowieso een heel apart verdienmodel. Waar ik het haal betaal ik nu nog 20,- maar dat wordt waarschijnlijk 22 omdat ze anders niet eens uit de kosten komen. Maakt niet uit hoeveel pallets ze bestellen, prijs blijft hetzelfde.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:49

Aten jullie paarden het meteen? Bij mijn paard lag het vanmorgen nog in de bak, niet aangeraakt. Ik heb er net wat muesli doorheen gemengd maar na 3 hapjes stopte ze weer. Ik wil er uiteraard zo min mogelijk doorheen mengen. Alleen eventueel om haar aan de smaak te leren kennen en daarna niet meer, maar dan moet ze het wel gaan eten :+

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:52

Mijn paard at het meteen, vind het erg lekker. Heeft soms wel dagen dat hij wat vol zit en niet alles in 1 keer op eet.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:53

xChantal94 schreef:
Aten jullie paarden het meteen? Bij mijn paard lag het vanmorgen nog in de bak, niet aangeraakt. Ik heb er net wat muesli doorheen gemengd maar na 3 hapjes stopte ze weer. Ik wil er uiteraard zo min mogelijk doorheen mengen. Alleen eventueel om haar aan de smaak te leren kennen en daarna niet meer, maar dan moet ze het wel gaan eten :+


Ik heb vorig jaar anti itch gegeven aan mijn eczemer en dat ging vrijwel gelijk goed.
Echter nu de overgang van premium naar anti itch niet echt. Ze loopt er vrij snel bij weg en ik laat daarom maar de bak in de wei staan.
Ze krijgt nu weer AI sinds vorige week woensdag, dus ik ga nog even volhouden.

Bedankt Fibra, ik hou het even in de gaten!

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:21

Die van mij heeft het vanavond voor het eerste gehad.
Gewoon 1 handje door haar normale voer gemengd (ze krijgt een halve schep muesli). Ga dat langzaam opbouwen.
Normaal gesproken laat ze de helft van haar muesli staan en eet dit dan later op. Nu at ze in 1 keer haar bak leeg *\o/*
Dus volgens mij vond ze het wel lekker!
Nu eet ze nieuwe dingen altijd liever dan haar eigen voer. Dus het is even afwachten of ze dit echt goed blijft eten, soms is ze haar voer ineens beu.
Ze zal over een week op een grotere hoeveelheid zitten dus dan weet ik beter of ze het goed eet.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:35

Ik neem aan dat hij dat niet doet, wel had hij pakken van augustus liggen, ik had er dus een over de datum kwam ik thuis achter, maar Fibra en de verkoper gaven aan dat ik het gewoon kon gebruiken... Hij vertelde dat hij het zelf ook voerde dus ik denk dat hij het er gewoon bij doet omdat het kan, naast al het andere voer wat ie had :)

Die van mij at het direct, maar dat telt niet want dat is een Fjord die elk eten direct aanvalt :')

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:43

Hier vanaf dit weekend begonnen, ik haal het ook in vorden. Heb het nu nog gemengd met een halve ton van zijn oude voer (50/50) zodat het geleidelijk overgaat en dan vanaf volgende week ergen gaat hij volledig over. Hij komt nu van cavalor fiber force, top action en een vit/min brok. Ben benieuwd, mocht hij er slechter van worden dan kan ik altijd nog terug want op jeuk na deed hij het prima op dit voer.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:44

Jets schreef:
maar dat telt niet want dat is een Fjord die elk eten direct aanvalt :')



Haha zeggen ze over shetten toch ook. Nou vergeet het maar. Wat een kieskeurig apie is het :D

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:08

Hier aten de paarden het vorig jaar ook meteen, toen ik een half pak van iemand kon overnemen om te proberen. Ijslander, Tinker en volbloed vonden het alle drie heerlijk.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:08

Mijn paard is erg kieskeurig (zelfs appels lust ze niet := ). Aan het begin duurde het even, en nu ook als het hooi lekkerder smaakt eet ze dat eerst op. Maar uiteindelijk eet ze haar bak wel leeg. :)

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:24

Goedemorgen!

Wat super leuk dat hier zo veel ervaringen uitgewisseld worden betreft Fibra! Super belangrijk voor mij om op de hoogte te blijven van hoe het in de praktijk gaat! Zo kunnen we wanneer nodig bijsturen. Wat betreft de smakelijkheid vond ik aan het begin erg spannend omdat ik uiteraard geen kunstmatige smaakstoffen wil gebruiken en geen melasse. Dat is ook de reden dat we voor timothee hebben gekozen. Naast de structuur en goede kwaliteit eiwitten vinden paarden het ook nog eens erg lekker.

(Oh wat zou ik graag timothee hooi aan mijn paarden voeren als ik die grote mooie groene structuurrijke balen van super constante kwaliteit hier in de loods zie liggen! Helaas wordt dat een wel heel erg dure hobby.)

Gelukkig wordt Fibra heel goed gegeten!

@Joanieke

Zelfs geen appels!? Dat is in der daad wel heel kieskeurig!

@Isabonny

Ondanks dat Fibra een gezond product is moet het verteringsstelsel zich wel gaan aanpassen aan de nieuwe grondstoffen die binnenkomen. De darmflora heeft daar ongeveer 10 dagen voor nodig. Het is dus verstandig om ook in jouw geval rustig op te bouwen!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:24

Bij 1e voerbeurt had ik bovenstaand bericht dus gemist, maar paardje gaf zelf al aan dat 2 scheppen in 1 keer wat veel van het goede was. Toen het hooi erneer werd gelegd, draaide mevrouw zich om en ging verder aan het hooi. Heb de rest toen uit de bak gehaald en verdeeld over de 2 andere paarden.

Ik was even bang dat ze het toch niet zo lekker meer vond, maar vandaag at ze het gewoon. 2 scheppen verdeeld over 2 voerbeurten (1 voor het rijden en 1 erna) en dat werd gewoon opgegeten.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:29

Ik ben maandag begonnen met 1 handje toevoegen aan het eten.
Elke 2 dagen krijgt ze 1 handje meer. Bouw het dus langzaam aan op, hopelijk kan haar buik dan rustig wennen!
Tot nu toe wordt het hier ook goed gegeten.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:16

Zo, eerste baal anti itch gekocht.
Was 18,95 kwijt :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:56

Ik betaal 15 euro voor een zak Fibra Premium. Ik weet dat ze elders goedkoper te krijgen zijn, maar ik koop het graag bij deze aanbieder. Ze is enorm flexibel en als ze in de buurt is, brengt ze de zak voer wel eens gratis langs, ondanks ik voor afhalen had gekozen. :) Ze denkt ook altijd mee, dat vind ik ook prettig. Dan betaal ik graag een paar euro meer.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:15

minikatje schreef:
Zo, eerste baal anti itch gekocht.
Was 18,95 kwijt :)


Ik vanmiddag 20.
Ben mega benieuwd of het mijn pony gaat helpen. Helemaal van mijn principes af: graanvrij, luzernevrij en zetmeel onder de 10%.
We zullen zien :-)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:18

Ik ben heel benieuwd. :j