Welke Yea Sacc?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauret

Welke Yea Sacc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:30

Hoi allemaal,

Ik voer mijn paardje, nadat hij een darmontsteking heeft gehad, Yea Sacc op aanraden van de dierenarts. Hij krijgt nu de Yea ascc van Audevard. Het is een enorm moeilijke eter en eet de yea ascc dan ook nauwelijks. Ik heb geprobeerd om het zo over het voer te doen, het over de slobber te voeren en erdoorheen maar hij vertikt het.
Nu zag ik dat Dodson en Horrell en Chevital ook Yea Sacc hebben. De prijs is ook aanzienlijk lager dan de Yea Sacc van Audevard.
Op internet is slecht te vinden hoeveel yea sacc er precies in de supplementen zit waardoor ik het lastig vind om te kiezen welke nu het beste is.
Hebben jullie ervaringen met bovenstaande en welke wordt er goed gegeten door moeilijke eters?

ouck

Re: Welke Yea Sacc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:50

Op aanraden van de kliniek in Moerbeke heb ik een poos lang Yea sacc van Dodson en Horrell gevoerd. De mijn at het super maar is dan ook geen moeilijke eter :)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:52

Ik gebruik wel geen van bovenstaande merken maar misschien ben je hier wel wat mee. Ik geef mijn paard levende gisten, de eerste weken de Cavalor Digest en nu de Cavalor Vitaflor. Mijn paard eet dit goed, ik geef het onder zijn Fibra. (De digest stoft wel enorm die moet je natmaken) De digest zat rond de €41 voor 800 gr en de Vitaflor €61 voor 2 kg, via het net wel goedkoper te krijgen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:55

ik heb die van D&H en deze wordt met lange tanden gegeten. Nu ja, mijn paard laat het "er tussenuit" vallen (lijkt op roze zandkorrels). Doorheen de slobber is geen probleem.

Zelf heb ik ook al wel eens biergisttabletjes voor mensen door het voer gedaanwat vlotjes mee ogegeten werd. En ook al gehoord dat mensen verse koningsgist voeren (1/4 ve blokje per dag). Al weet ik niet of levende gist de maag overleefd...

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 14:54

Bedankt voor jullie tips en ervaringen.

Ik vind het ook zo apart dat er zoveel prijs verschil in zit.. Waar zit het verschil ga je je dan afvragen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:56

mss wat ze toevoegen om het "droog" en stabiel te houden OF om de paarden het te doen eten...

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:01

ouck schreef:
Op aanraden van de kliniek in Moerbeke heb ik een poos lang Yea sacc van Dodson en Horrell gevoerd. De mijn at het super maar is dan ook geen moeilijke eter :)

Ik heb inderdaad op hun advies ook 2 emmers van Dodson en Horrell gevoerd aan mijn paard wat toen herstellende was. Die van mij at het goed en qua prijs/kwaliteit vond ik het ook echt een super product!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:32