Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
8nnemiek schreef:Ik geef regelmatig brandnetel met kleefkruid.
Ik ben nu bezig met het samenstellen van een speciale kruidenmix voor de lymfeklieren voor ons trekpaard met CPL, en ook voor onze tinker die hier een klein beetje aanleg voor heeft.
Ik heb thuis een hele verzameling kruiden, vooral voor mezelf ook, voor kruidenthee, en de paarden krijgen hier ook zo nu en dan iets van. De ene keer voor de luchtwegen, de andere keer weer tegen afvalstoffen..
en ik geef ze dan ook vaak wat er rondom huis en tuin groeit. Kleefkruid, brandnetel, goudsbloemen. tinkersjakie schreef:8nnemiek schreef:Ik geef regelmatig brandnetel met kleefkruid.
Ik ben nu bezig met het samenstellen van een speciale kruidenmix voor de lymfeklieren voor ons trekpaard met CPL, en ook voor onze tinker die hier een klein beetje aanleg voor heeft.
Ik heb thuis een hele verzameling kruiden, vooral voor mezelf ook, voor kruidenthee, en de paarden krijgen hier ook zo nu en dan iets van. De ene keer voor de luchtwegen, de andere keer weer tegen afvalstoffen..
Mag ik vragen wat je geeft? Heb zelf ook een tinker en altijd last van die vette korsten op zijn benen, rasp noemen ze het. Sommige zeggen dat het komt van mijten anderen van afvalstoffen.
Van alles wel geprobeerd maar kom er niet echt van af. Ik heb idee dat het door afvalstoffen komt.
Anoniem schreef:Voeren jullie kruiden bij?
En Zoja hoe dan? Soms, altijd..
Wisselend, altijd hetzelfde...?
Per seizoen aangepast of laat je het echt samenstellen bijvoorbeeld?
oomens schreef:Anoniem schreef:Voeren jullie kruiden bij?
En Zoja hoe dan? Soms, altijd..
Wisselend, altijd hetzelfde...?
Per seizoen aangepast of laat je het echt samenstellen bijvoorbeeld?
Dat hangt van de soort af. Sommige gaan in de winter op stal omdat ze slecht tegen de tocht kunnen, andere staan het hele jaar buiten.
Soms hoef je ze alleen water te geven, andere hebben toch graag af en toe een groter verblijf, of een beetje verse grond, of een scheutje pokon.
De behoefte verschilt inderdaad ook heel erg per seizoen, zeker in de volle grond. Als het in de zomer weken niet regent, dan moet je ook in de tuin je kruiden flink bijvoeren.
8nnemiek schreef:Ik koop meestal bij pitpit. Is niet de goedkoopste, maar ik wil het liefst zo veel mogelijk biologisch.