Pure Fibre Balance of Pure Easy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jetm

Pure Fibre Balance of Pure Easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 09:50

Hallo,
Sinds mijn ijslander Cushing heeft en op de Prascend staat is eten een ramp ...

Ik zou graag ervaringen horen van Pure Fibre Balance en/of Pure Easy.
Met name of het, door de meeste paarden, goed gegeten wordt.

Ik geef nu de Victorious Secrets maar dat vind mijn IJslander niet zo lekker dus ik zoek iets om mee te mengen. Gewoon een handje voor erbij.
Nu gebruik ik daar Condition Pellets voor (als slobber) maar zou graag iets meer vezelrijks geven. En als ik niet iedere dag met de waterkoker aan de gang hoef voor de slobber zou dat mooi meegenomen zijn.

Als er toevallig mensen zijn in de buurt van Driebergen/Leersum zijn die het voeren zou ik graag een kleine hoeveelheid over nemen om het uit te proberen.
Telkens zakken kopen die niet gegeten worden is best een dure hobby....

tylando

Re: Pure Fibre Balance of Pure Easy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:51

Fiber force van cavalor? Krijgt mijn cushing pony ook

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:07

Hier werd het na een paar maanden niet meer gegeten. Erg kieskeurige merrie. Fiber force van Cavalor wordt vanaf het begin goed gegeten. De Pure moest ik opbouwen. Ik woon in Maarn, dus als je dat wil proberen dan kan ik wat voor je meenemen van stal.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:30

Hi Jet,
Astrid Noordhoek is de NL'se distribiteur van Pure Feed ( http://www.purepaardenvoeding.nl/ )en zou je eens een mailtje kunnen sturen voor een proefzakje, dit zal vast geen probleem zijn. Ik heb tot nu toe van bijna niemand gehoord dat de paarden het niet eten, omdat het eigenlijk niks anders is dan kleine brokjes en ruwvoer. Het ruikt ook erg lekker.
wbt prascend; ik gaf het mijn ruin altijd in een klein balletje brood, omdat hij na een tijdje de brokjes waarin ik de prascend gaf ook niet meer wou eten. :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:31

Zo doe ik het ook in een bolletje brood.. gaat al jaren goed zo.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:37

Bedankt voor de reacties !

De Prascend zelf geven in een stukje brood is gelukkig geen enkel probleem :)
Maar ik wil graag dat hij dagelijks voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Ik zag op de website geen proefverpakkingen staan vandaar dat ik het even op deze manier probeerde. Ik heb al wel eerder contact gehad met Astrid.

Fursti is helaas ook altijd al een erg kritische eter geweest en sinds de Cushing pil is dat nog lastiger geworden. Wwillemijn ik stuur je even een pb'tje

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:45

Als je enkel wat vitamientjes wilt kan ik eerder de Balancer aanraden ipv een van deze twee. Als je toch dat extra beetje ruwvoer wilt zal ik voor de Fibre Balance gaan, dit is in principe een 'geconcentreerde' versie van de Easy en hoef je dus ook niet zo veel van te voeren om wel aan de gewenste hoeveelheid van de vitaminen te komen :)
Ik weet niet hoe Astrid het doet, maar bij ons in Engeland stuurden we gewoon een kleine hoeveelheid op in een plastic zakje, dus geen 'vaste' proefverpakkingen. Ik gok dat Astrid het ook zo zal doen.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:57

Piekosjj schreef:
Als je enkel wat vitamientjes wilt kan ik eerder de Balancer aanraden ipv een van deze twee. Als je toch dat extra beetje ruwvoer wilt zal ik voor de Fibre Balance gaan, dit is in principe een 'geconcentreerde' versie van de Easy en hoef je dus ook niet zo veel van te voeren om wel aan de gewenste hoeveelheid van de vitaminen te komen :)
Ik weet niet hoe Astrid het doet, maar bij ons in Engeland stuurden we gewoon een kleine hoeveelheid op in een plastic zakje, dus geen 'vaste' proefverpakkingen. Ik gok dat Astrid het ook zo zal doen.

De bedoeling is om de Victorious Secrets te blijven geven maar gemengd in een beetje Fibre of Easy.
Hij eet de Victorious Secrets nog wel (Your Horse Trace niet) maar niet echt van harte. Dus met een beetje Fibre of Easy erbij wil ik het wat smakelijker voor hem proberen te maken.
Ik ga nog wel even contact met Astrid opnemen als het in de buurt (scheelt verzendkosten) niet lukt.