Ik heb een oudere pony van 23 jr. Omdat ze wat strammer is krijgt ze sinds een tijd Glucosamine bij, dit gaat super. Voorheen stond ze altijd op gras en hooi, verder dus geen brokken etc. Omdat ik de Glucosamine wilde gaan voeren had ik iets nodig om deze poeder over te verdelen. Op aanraden van een stalgenoot ben ik Pavo 18+ gaan geven, ongeveer 2/3 handjes per dag zodat ze de Glucosamine kon binnen krijgen. Ik ben niet tevreden met 18+, ze wordt te dik en ik ben niet van alle suikers.. Na deze zak wil ik het dus anders doen. Ik ben nu op zoek naar iets simpels dan ik kan gebruiken om ervoor te zorgen dat ze haar supplement kan binnen krijgen. Zelf zat ik te denken aan luzerne, luzernebrok, vitaminebrok, compact gras? Wat raden jullie mij aan?
Ze kan soms flink nerveus zijn en heeft een gevoelige maag. Ik ben dus echt op zoek naar iets met weinig bijproducten en iets dat niet te zwaar valt op haar maag. Ik merk dat ze na het eten van 18+ meer likt, hieruit maak ik op dat het haar zwaar op haar maag valt.
De Glucosamine moet ik nat maken anders blaast ze het weg, het product moet dus ook nat gegeven kunnen worden (vochtig). Dit ook omdat ze stofallergie heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!