Gucosamine+MSM of gelatinaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rhett99

Gucosamine+MSM of gelatinaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 14:44

Hoi allemaal,

Mijn paard van 19 heeft last van artrose. Hierdoor heeft hij (vooral in de winter) op startproblemen en na hard werken erg veel last van zijn botten. Ik wil hem hier heel graag in ondersteunen, maar heb nu alleen het probleem dat ik niet weet waarmee ik hem moet gaan ondersteunen. Ik zit heel erg te twijfelen tussen glucosamine met MSM of gelatinaat. De gluco zou ik kiezen omdat met wat ik er over hoor het een goed product is en wat ook mee speelt deze goedkoper is dan de gelatinaat. Maar van de andere kant hoor ik ook mensen waarvan het paard op de gluco niet zo goed liep, maar op de gelatinaat vele malen beter. Wat raden jullie mij aan en is eventueel de gelatinaat het geld meer waard dan de gluco? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Rhett99

Janine1990

Re: Gucosamine+MSM of gelatinaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:55

Bone & Joint van Superhorse hebben wij goede ervaringen mee. 24 jarige Fries komt weer dravend uit de stal en rolt ook weer...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:59

Helaas is van te voren niet zo goed te zeggen waar je paard goed op gaat reageren. Alhoewel als je rond gaat zoeken wel in verhouding echt meer paarden het beter doen op glucosamine producten tov gelatinaat. Tenminste dat heb ik gevonden op mijn zoektocht jaren geleden.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 14:33

heel erg bedankt voor de reacties we gaan nu proberen of met de glucosamine het beter wordt. Zo niet gaan we het proberen met de gelatinaat. Dit voor de prijs en ook omdat dit meer tijd kost om klaar te maken en de pension eigenaar wordt al niet heel vrolijk van allerlei poedertjes die ze extra moet geven. Wij halen het niet om elke dag de supplementen te geven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:40

rhett99 schreef:
heel erg bedankt voor de reacties we gaan nu proberen of met de glucosamine het beter wordt. Zo niet gaan we het proberen met de gelatinaat. Dit voor de prijs en ook omdat dit meer tijd kost om klaar te maken en de pension eigenaar wordt al niet heel vrolijk van allerlei poedertjes die ze extra moet geven. Wij halen het niet om elke dag de supplementen te geven.

Super ! Houdt er wel rekening mee dat zelfs nog binnen de glucosamine producten het enorm kan verschillen voor je paard hoe hij/zij erop reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:45

Ik geef glucosamine met msm en heb wel het idee dat mijn pony iets fijner beweegt.
Ook speciaal beslag dus dat doet ook al eeg veel.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 17:58

Maris schreef:
rhett99 schreef:

Super ! Houdt er wel rekening mee dat zelfs nog binnen de glucosamine producten het enorm kan verschillen voor je paard hoe hij/zij erop reageert.

Ja daar houden we zeker rekening mee.

Anoniem schreef:
Ik geef glucosamine met msm en heb wel het idee dat mijn pony iets fijner beweegt.
Ook speciaal beslag dus dat doet ook al eeg veel.

Wij gaan nu ook voor de combinatie met msm(die van Pharmahorse)

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:04

Ik geef mijn tinker met artrose grand ha synergy van grand meadows. Ik koop het bij www.pardoes-aurora. Zij hebben eenveelvoud aan supplementen, ook in vloeistof wat misschien voor je stalhouder makkelijker te geven is

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 18:11

racebiet schreef:
Ik geef mijn tinker met artrose grand ha synergy van grand meadows. Ik koop het bij http://www.pardoes-aurora. Zij hebben eenveelvoud aan supplementen, ook in vloeistof wat misschien voor je stalhouder makkelijker te geven is

Ik heb liever geen vloeistof omdat de paarden ook mais en pulp krijgen en het dan zo'n geplak wordt vooral omdat die niet altijd zijn eten helemaal opeet. Het 'poeder' wordt er nu boven op de pulp gegooid wat die erg lekker vind, dus dat gaat zeker op. Een vloeistof zou dan naar de bodem zakken en dus kans dat die het niet binnen krijgt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:21

Houd er rekening mee dat de glucosamine hoog gedoseerd moet zijn. Heeft anders geen nut het te geven. Het beste is dus een supplement zonder toevoeging. Gelitaat heb ik zelf geen goede ervaring mee. Vind het rot spul om te geven ook. Blijft aan de mond plakken en je moet best veel geven.
Glucosamine geef je in kleine hoeveelheid.
Ik zelf gebruik de glucosamine van het merk New Market. Deze is uit Engeland te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:15

Toch schijnt msm wel een nuttige aanvulling te zijn?
Nu ga ik twijfelen of ik die nogmaals koop of de pure variant..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:30

Ik heb zeer goede ervaringen met gelatinaat. Op glucosamine deed mijn paard helemaal niks, met gelatinaat was hij binnen korte tijd al een stuk soepeler. Ik geef 1x per dag 1 schepje, ben begonnen met 2 schepjes. Als ik denk dat er weer een wat moeilijkere periode aankomt geef ik er weer 2. Mijn dierenarts zei er ervaring mee te hebben dat artrosepaarden het vaak beter doen op gelatinaat dan op glucosamine. Het is een kwestie van proberen. Alleen moet je het wel langere tijd proberen voordat je kan zeggen of het werkt. Bij glucosamine is dat volgens mij wel een maand of 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:31

Best lastig dus..

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:32

Ik heb Glucosamine en MSM van Pharmahorse gevoerd en vind mijn paard er duidelijk beter mee lopen :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:34

Anoniem schreef:

Bij de glucosamine + msm van Pharmahorse geef je in verhouding evenveel glucosamine als bij de pure glucosamine ;) Het is namelijk 50/50 verdeeld en je geeft het dubbele. Hij krijgt dus evenveel.

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:01

Anoniem schreef:

Msm doet helemaal niets.
Dat is toch mijn persoonlijke ervaring.
Zonde van het geld.
https://www.glucohorse.com/msm-paard-01.html

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:24

Mijne deed op glucosamine heel weinig. Krijgt nu ArtiBase van Cavalor welke chondroitine bevat en dat gaat enorm veel beter dan glucosamine. Wou eerst gelatinaat geven maar werd me toch te duur, gezien je het ook langere tijd moet geven om verschil te zien. Artibase zag ik op 5 dagen verschil. Paard is geen dag meer stijf geweest sinds ik het voer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:23

http://www.thehorse.com/articles/25568/ ... tic-horses

Gelatinaat van Primeval bevat Collageen Type 2. Dit is een redelijk betrouwbaar artikel, waar dus de conclusie is dat collageen type 2 beter werkt dan glucosamine.

Ik weet zo snel niet of er ook meer producten zijn met collageen type 2

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:45

Dit bestanddeel (colla2)zit ook in grand meadows ha synergy, met daarbij ook glucosamine chondroitine en hyaluronzuur. Het is het meest uitgebreide supp wat ik tot op heden heb gevonden, mijn tinker met in twee benen artrose loopt er nu al heel lang stabiel op.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:52

racebiet schreef:
Dit bestanddeel (colla2)zit ook in grand meadows ha synergy, met daarbij ook glucosamine chondroitine en hyaluronzuur. Het is het meest uitgebreide supp wat ik tot op heden heb gevonden, mijn tinker met in twee benen artrose loopt er nu al heel lang stabiel op.

Lijkt mij interessant om eens te proberen. Waar koop jij het als ik vragen mag?
Van de prijs schrik ik namelijk wel.... :o

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:44

Dezelfde ingrediënten zitten ook in ArtroHorse Forte, daar zou je ook naar kunnen kijken. Percentage werkzame stoffen is in artrohorse forte zelfs hoger

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:24

Grand meadows kan je ook proberen te kopen via ebay, in engeland is het veel goedkoper als hier !

Dat alleen trouwens hoog gedoseerde glucosamine werkt is niet helemaal waar. Althans niet voor mijn paard. Hij deed het altijd prima op een zeer lage dosering, maar wel in een supplement met nog andere werkzame stoffen/kruiden. Dus daarin deed waarschijnlijk de combi van alle stoffen goed zijn werk.
Ik hoefde er maar 7 gram per dag van te geven, joint comp van phytonics. Eerst glucosamine producten geprobeerd in veel hogere dosering, maar daar werd hij helemaal hyper van. Met joint comp ging het wel goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:44

Ik heb hele goede ervaringen met glucosamine in combinatie met MSM en chrondroitine.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:23

Ik koop grand meadows ha synergy in grootverpakking en met korting bij www.pardoes.aurora. Je krijgt bij bestellingen boven 50 euro een kortingsvoucher.

LiesBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:33