Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:40

Hoihoi Allemaal,

Welke muesli vinden jullie fijner om te voeren aan jullie paarden en waarom? Mijn 14 jarige die op ZZ-Zwaar niveau loopt krijgt 2x per dag een halfje Cavalor Endurix samen met 3/4 biks en een paar handjes grasmix, hij krijgt de Endurix puur voor de wat meer power en hij ziet er voor de rest super uit, maar meneer is nogal kieskeurig.

Nu heb ik op voervergelijk.nl de Pavo sportsfit en de Cavalor Endurix naast elkaar gezet, en de pavo lijkt me er beter uit te komen, de vitamine E en magnesium is wat hoger, de energiewaarde ook niet heel veel maar wel wat, energie door olie ipv zetmeel, de ijzerwaarde is hoger.

Ik heb het verschil ook gevraagd bij de fourage winkel bij ons in de buurt die allebei de merken verkoopt, alleen zij zei dus dat het precies andersom was dat de endurix meer olie, vitamine E en Selenium etc in het voer had, dus ik vraag me af wie heeft er gelijk, voervergelijk.nl of de verkoopster, en welke zou ik het beste kunnen pakken...

Groetjes :evaw:

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:42

Ik ben zelf niet zo'n fan van Pavo. Heb een lange tijd Endurix gevoerd en daar deden die van mij het heel erg goed op. Sportsfit heb ik ook gevoerd, maar daar kreeg die van mij jeuk van.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:49


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:58

Ik voer mijn paard nu ruim een half jaar Pavo Sportsfit. Dit ben ik begonnen voeren nadat hij een proefzakje vreselijk lekker vond en ik de ingredienten wel ok vond. Mijn paard loopt geen wedstrijden maar wordt wel intensief getraind en ik vond dat de inhoud van de sportsfit de aanmaak van spieren etc bevorderd.

Mijn paard doet het erg goed op, wordt absoluut niet heet van dit voer en krijgt geen jeuk. Hij schuurde voorheen wel eens zijn staart, dit heeft hij niet meer gedaan sinds dit voer(kan ook toeval zijn). Betreft hier een western getrainde Haflinger van 11 jaar oud die 3-5x per week getraind wordt. Hij krijgt 1 schep per dag verdeeld over 2x.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:07

Ik voer ook Pavo Sportsfit! Heb alleen geen ervaring met Cavalor dus kan je niet vertellen wat ''beter'' is maar mijn paard doet het heel goed op Sportsfit. Je kan altijd contact opnemen met Pavo en daar je vragen aan stellen.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 00:07

Vandaar dat ik ook twijfel ik ken Pavo niet zo goed, bokt is altijd handig om ervaringen te vragen.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Pavo Sportsfit vs Cavalor Endurix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:51

Ik voer het al jaren en ben er erg positief over! Sinds kort dan over gegaan naar Sportfits en ook daar erg tevreden over.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:56

Nann__ schreef:
Ik voer het al jaren en ben er erg positief over! Sinds kort dan over gegaan naar Sportfits en ook daar erg tevreden over.



Denk dat ik gewoon een zak ga proberen, vind het positief dat er meer vitamine E en selenium inzit, ik hoop dat mijn paard er dezelfde extra power van houd als van de endurix.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 19:03

Of misschien eventueel de Pavo Topsport iemand daar ervaringen mee?

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:45

Ik ben heel tevreden over Topsport van Pavo, paard zit nu heel mooi in de vacht en in de spieren <3