SinneJ schreef:Ik heb gehoord van mijn trainer (dus geen dierenarts, ik zou de info dubbelchecken) dat je gerust in het begin de volledige dosis mag geven of zelfs iets meer (al doe ik dat zelf niet) omdat het even duurt voor het werkzaam is en het geen kwaad zou kunnen. Daarna kan je onderhoudend blijven geven.
Als ik jou was zou ik dus wel een periode de aanbevolen dosis geven en dan na bv 2 maanden wat minder als je dat zelf graag wilt, maar ik ben allesbehalve expert.
De mijne krijgt het ook omdat mijn trainer gelooft dat het sportpaarden ondersteunt, hij krijgt gewoon die van pharmahorse in de aanbevolen hoeveelheid.
Waarom wil je minder geven? Omdat het je wat duur is op termijn of omdat je je zorgen maakt over gezondheidsissues?
Ik wil inderdaad na een tijdje kijken of de dosis wat omlaag kan, als het effect hetzelfde blijft zie ik geen reden om de max aan te houden.
Met vitamine E had hij ook niet de max dosis nodig.
Reden om het te geven is een omdat ik goede resultaten ken met glucosamine, en omdat ik hem sinds ik hem opgepakt heb wat stijf vind met opstarten.
Het kan ook zijn rug zijn hoor, hij zit wat vast na zijn lange pauze.
Ook het ondersteunen van de gewrichten nav het sportpaarden verhaal is een reden.
Nu is hij ook uit conditie en wat dik, maar om die reden wil ik het proberen!
Ik ken mijn pony behoorlijk goed dus als het niets doet ga ik er ook niet mee door.
Nu is hij niet zielig hoor, en hij wordt alweer steeds soepeler maar voor 25 euro vind ik het gewoon het proberen waard.
Het kan ook zijn dat hij door het conditieloze gewoon wat minder lenig is nu, ik zat zelf met twee ontstoken achillespezen.
Echt een kloteblessure en kon dus absoluut niet longeren of extra lopen op stal.
Dit duurde echt lang, ik snap nu het gezeik met peesblessures wel, pfffff!
Inmiddels gaat dat weer goed, maar hij is dus uitgezakt, net als ik.
Hij heeft trouwens zijn oog gestoten en heeft daarom nu een paar dagen metacam.
Dus dat vond ik een inkoppertje, ik heb natuurlijk gelijk gekeken of hij anders loopt op de metacam maar dat is dus niet zo.
Conclusie: die pony is hartstikke fit verder, maar ik wil graag uitsluiten dat hij misschien baat heeft bij glucosamine met zijn leeftijd.
Hij moet bij voorkeur nog tot zijn 35ste voor de wagen kunnen, mijn blije ei.