meerdere merken voer goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

meerdere merken voer goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 15:41

Laatst kreeg ik van een voer producent een voer advies.
Zij voerde aan dat omdat ik meerdere merken voer ik teveel of te weinig van bepaalde dingen voer, bijvoorbeeld te veel ijzer, of te weinig van bepaalde vitaminen. Nu denk ik juist dat ik door verschillende soorten voer te voeren van alles wat heb.

Nu voer ik vrij weinig brok, maar het heeft me wel aan het nadenken gezet, zo voer ik bijvoorbeeld als vitamine brok marstall force 20 gram voor een e-pony. Maar ik voer bijvoorbeeld ook 4 handjes safe and sound waar ook al een vitamine brokje in zit.

Benieuwd naar jullie ideeen, wat vinden jullie?

maximuss

Re: meerdere merken voer goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:50

Voeradvies van een producent gaat nooit objectief zijn. Om zeker te zijn kun je best jouw probleem eens voorleggen aan je dierenarts of een onafhankelijke voedingsdeskundige.
Ik geef ook verschillende merken (4) en heb er geen problemen mee.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:51

Natuurlijk zegt de producent van een bepaald merk dat het niet goed is om verschillende merken te voeren. Een producent heeft natuurlijk het liefst dat je enkel zijn merk voert. ;) Het kan echt geen kwaad om twee verschillende merken te voeren, zolang je maar kijkt hoeveel je ervan nodig hebt enz.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 15:53

natuurlijk weet ik dat het advies van een producent niet objectief is, maar het zette me aan het denken, vandaar dat ik me afvroeg wat bokt ervan vind en denkt.
En zoiezo is het ruwvoer belangrijker dan de brok.
Brok doseer ik altijd ruim onder, terwijl ik onbeperkt ruwvoer voer.