Slowfeeder hoe schuin de plank?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Slowfeeder hoe schuin de plank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 22:57

Afbeelding
Iemand heeft voor mij een prachtige slow feeder gemaakt. Helaas is de plank niet schuin genoeg.

Op de foto lijk hij aardig schuin maar is niet genoeg. Nu is m'n vraag hoe schuin moet de plank zijn?

Nu zakt t kuil echt niet goed genoeg.

Het is nogal een grote bak, dus zou fijn zijn als t in 1x is opgelost

Otti1977

Re: Slowfeeder hoe schuin de plank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:03

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:05

Ik heb een kliko met 't zelfde design, die werkt dus alleen met kuil erin, hooi is idd niet zwaar genoeg en dan zakt het niet. Je zou er dan nog iets zwaars bovenop moeten leggen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:19

Vermoed dat je aardig richting 40-45 graden zit, maar ook hoe glad je plank is heeft invloed.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 07:50

de plank is glad. Er gaat ook voornamelijk kuil in. als een schuinere plank niet werk, wil ik er wat boven op gaan leggen.

We willen over de schuinere plank nog een plaat zink/ijzer over heen doen, dat is wel glad

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:51

plutolover schreef:
de plank is glad. Er gaat ook voornamelijk kuil in. als een schuinere plank niet werk, wil ik er wat boven op gaan leggen.

We willen over de schuinere plank nog een plaat zink/ijzer over heen doen, dat is wel glad

Dat heeft weinig zin als het erboven blijft hangen. Als het kuil wat in elkaar verweven zit dan zal het minder snel zakken, zeker in zo'n driehoek met scherpe hoeken.

Je kunt de eetopening vergroten naar boven en het rek vervangen door een niet strak gespannen net. Dan kan je paard er beter bij om zelf het kuil te verplaatsen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 13:24

GDG schreef:
plutolover schreef:

Dat heeft weinig zin als het erboven blijft hangen. Als het kuil wat in elkaar verweven zit dan zal het minder snel zakken, zeker in zo'n driehoek met scherpe hoeken.

Je kunt de eetopening vergroten naar boven en het rek vervangen door een niet strak gespannen net. Dan kan je paard er beter bij om zelf het kuil te verplaatsen.

bedank voor de tip. Mocht een schuinere plank echt niet werken. ga ik dat zeker doen. Dat kan ik eventueel zelf nog doen. Moet alleen even kijken hoe ik het net dan ga bevestigen.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:50

Kun je de deksel niet iets kleiner maken en daar dan een gewichtje op vastmaken?
Dan duwt de deksel de inhoud naar beneden.