Help! Wat moet ik voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Help! Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 09:51

Hoi! Ik heb zelf een merrie van 5 jaar heeft een veulen gehad en het veulen is afgespeend 4 weken geleden.
Mijn merrie is veranderd ten opzichte van ze is heel erg druk, glimt minder en blijft wat aan de magere kant. Terwijl ik bijna hetzelfde voer al altijd.
Nu krijgt ze per voerbeurt: 1 schep pavo daily plus, kwart pavo podo lac en een kwart vente basisbrok ivm overstappen naar vente want dat word op stal gevoerd.

Daarnaast krijgt ze ook nog 1 schep pavo daily plus met 1 maatschepje hippostar mineralen voor drachtige merries. Ze had een beetje problemen met mineralenhuishouding.

Ze krijgt lucerne omdat ze heel weg snel eet. En krijgt 2x daags goed ruwvoer waar ze de hele dag mee kan doen. Savonds heb ik het ruwvoer in een slowfeeder hangen.
Eigenlijk wil ik gewoon van het brok misschien wel af en het wat puurder houden, maar weet gewoon niet wat ik moet geven. Ik wil iets waar mijn merrie van opknapt, maar zonder er heel erg druk van te worden. Hier in de regio zijn alle voerders te koop.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Jolynne

Re: Help! Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:57

Is merriebrok geen optie samen met bietenpulp?

marloes1990

Re: Help! Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:51

Als je je merrie puur wil voeren maar wel zeker wil zijn dat ze alle vitamines en mineralen binnen krijgt die ze nodig heeft is EquilinBALANCER een goed product. Het is een product van hoge kwaliteit waar geen anorganische producten aan toegevoegd zijn, zoals ijzer zand of krijt.
Mooi is om dit dan aan te vullen met lucerne voor de eiwitten.

http://www.equilin.eu/nl/

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:46

Hoeveel kilo ruwvoer eet ze echt op dan?

En wat is problemen met de mineraalhuishouding?

Met wat je voert zou er op zich genoeg in moeten komen,bevat die hippostar alle mineralen die ze nodig heeft?
Ik zou dan toch gaan kijken naar eventuele andere oorzaken.
Misschien een maagdarmprobleem/ maagzweren.
Hoe is ze ontwormd?

Miss hien verstandig om de veearts te klaten kijken, eventueel een aanvullend bloedonderzoek te doen om te kijken of er een reden is dat ze wat achter blijft.