Ik ben even mijn creativiteit kwijt qua voeren.
Het gaat om een 13-jarige ruin, druk van karakter, loopt Z1, is snel mager. Is momenteel redelijk goed op gewicht. Heeft 24/7 ruwvoer tot zijn beschikking. Gaat over 2 weken naar de tandarts maar daar verwacht ik geen grote bijzonderheden. Eetlust is prima, ruwvoer, wortelen en broodjes gaan er zeer snel in.

Hij is een maand geleden gediagnosticeerd met cushing (beginstadium, zou nog een bloedtest in het voorjaar moeten doen om zeker te weten dat het cushing is).
Afgelopen zomer is hij heel mager geweest en heeft hij flink in de merriebrok gestaan. (Havens Fertolac3) Hier kreeg hij echter wat klachten van als jeuk, dus dat hebben wij gestopt toen hij weer bijgetrokken was. We zijn over gegaan op Cavalor Westernmix en Cavalor Pianissimo, op aanraden van de natuurgeneeskundige. Echter at hij dit na verloop van tijd niet meer.
Hij krijgt altijd een beetje lijnzaadolie over zijn voer.
Nu geef ik hem Havens Gastro+, wat hij overigens wel lekker vindt, en Cavalor FiberForce, maar helaas... De FiberForce eet hij ook niet meer.
Echter wil ik hem wat meer kunnen ondersteunen in het werk qua energie, en voor mijn gevoel draagt de Gastro+ daar niet echt aan bij.
Dus ik ben op zoek naar voer die:
- Een beetje energie geeft (maar zonder haver, anders wordt hij heel heet)
- Lekker aanzet
- Het liefste brok is en niet muesli-achtig, want dat vindt hij vaak na verloop van tijd niet meer lekker
- Hem wat helpt bij zijn (beginnende) cushing.
Ik hoor graag van jullie!
EDIT: toevoeging, hij eet ook geen slobber, vandaar dat hij merriebrok kreeg! Meerdere slobbers geprobeerd, het gaat er een week smaakvol in, en daarna niet meer. Ook bietenpulp vindt hij niet lekker.