Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liespower94 schreef:Ik heb zelf twee shets en die staan schraal. Ze staan in de zandbak en krijgen twee keer op een dag een flinke berg hooi. En elke dag een handje vitamine brokjes.
Die zijn al dik genoeg.
Het heeft niks met wormen te maken, wel met het feit dat ze veel te veel eten krijgen!
Of je moet ze van de wei afhalen en de bak in doen of je kunt ze een graasmasker om doen.
Succes!
Minoes schreef:Heb je een foto van de wei waar ze in staan? Ik heb een kruising shet x minipaardje maar die moet echt op zo min mogelijk gras staan. Anders is ie binnen de kortste keren een plofkip met koliek

Minoes schreef:Véél teveel gras voor die pony's..
Ik zou ervoor zorgen dat ze zo snel mogelijk op een zo schraal mogelijk stuk weiland komen te staan. Als je wilt dat ze niet hoefbevangen raken/koliek krijgen... je moet dan uiteraard hooi bij voeren maar daar worden ze minder snel dik van.
Edit: dat maar 2 pony's van je kudde zo dik zijn betekend niet gelijk dat je andere pony's er wel tegen kunnen. Die kleintjes krijgen snel koliek met zoveel gras.