Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dees schreef:Tja, met jouw verlanglijstje moet je gewoon lucerne gaan voeren ipv brok.
Alle ingredienten die je in je topic noemt zijn natuurlijk. Niet natuurlijk = plastic. En zelfs dat komt van aardolie en is op die manier ook nog wel natuurlijk te noemen. Natuurlijk is dus een totaal loze kreet.
Mijn persoonlijk mening is zodra je het gaat zoeken in exotische brokjes, je van de wal in de sloot zult belanden. Er is helemaal niets mis met een fatsoenlijke brok als Havens Draversbrok. Dat kun je veilig voeren in vertrouwen dat je paard nagenoeg alles binnenkrijgt wat het nodig heeft. Vul het aan met een bult mooi ruwvoer en je dier is prima gelukkig.
Ga het zoeken in eenzijdige brokjes met een manco in bijv zetmeel of eiwit en het is niet zelden dat je uiteindelijk toch in de problemen komt. Die grote bedrijven hebben echt gedegen onderzoek gedaan naar de behoefte van paarden, daar mag je echt op vertrouwen. Die professionele laboratoria weten het echt beter dan fabriekjes met "2 man goed bedoelend personeel met een vaag brokje". Havens verkoopt je echt geen onzin, net zo min als Pavo en Subli en die andere grotere leveranciers dat doen.
troi schreef:Overigens kan mijn ruintje weer totaal niet tegen lucerne. Hij wordt er kriegel van. Het is nogal een gepuzzel en ga nooit zomaar blind af op wat andere 'experts' beweren.

Allegra schreef:Equifyt heeft mooie sportmueslies. Het is dus geen brok, maar verder voldoet het volgens mij aan je eisen. Equifyt.com kun je alle producten vinden. Ik bestel altijd bij hanvanvossen.nl, die komen het brengen en doen niet moeilijk over zakken in de schuur achterlaten ofzo. Ze leveren alles van Equifyt maar niet alles staat op hun site.
Ineke2 schreef:Ik ben niet met je eens [naam verwijderd].... (etc)....
Persoonlijk geef ik mijn Ijslander .. (etc)..
Ineke2 schreef:Eh nee [naam verwijderd], ook meerdere Friezen ( toch echt rasechte Nederlandse paarden) krijgen dezelfde klachten na het voeren van Pavo.