Equilin Balancer of Dodson & Horrel Ultimate Balancer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke80

Equilin Balancer of Dodson & Horrel Ultimate Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:46

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie al wel gebruikt, maar nog niet echt een antwoord gevonden. Kan iemand aangeven wat de verschillen en daarmee voor-/nadelen zijn tussen Equilin Balancer en de Ultimate Balancer van Dodson & Horrel.
Ben op zoek naar een goede en complete aanvulling voor een oudere IJslander merrie die gevoelig is voor eczeem en suikers. Dit als aanvulling op haar ruwvoer.
Haar ruwvoer is van verschillende partijen, dus hiervan is helaas geen exacte analyse bekend.

Alvast bedankt voor de info en eventuele tips!

Groet, Marijke

Hollyleaves

Re: Equilin Balancer of Dodson & Horrel Ultimate Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:56

Ik gebruik al jaren Dodson & Horrell en dan verschillende soorten. De Equilin ken ik niet.

De samenstelling van Dodson & Horrell van de Ultimate Balancer:

https://www.rwdh.nl/paard-dodson-and-ho ... ancer.html

De samenstelling van Equilin:

https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 943?v=True

Je ziet wel verschillen in de samenstelling terug. Zelf de Ultimate Balancer aan onze ZE merrie gevoerd en daar goede ervaringen mee. Als supplement een tijd gevoerd aan een HB-er. Ook daar goede ervaringen mee.

ChocooPrins

Re: Equilin Balancer of Dodson & Horrel Ultimate Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:08

Ik heb ze beide gebruikt.
De ultimate balancer van D&H vroeger voor een paard die gevoelig was aan spierbevangenheid.
En nu de Equilin Balancer en Basic als krachtvoervervanger aan een paard die niet gevoelig is aan ZE/HB/ect.
Ik ben van beide producten tevreden. Onlangs bloedonderzoek gedaan, aangezien ruwvoer ook nogal kan wisselen, en alles tip top in orde! Verder krijgt hij hooi/gras/Luzerne/zemelen/bietenpulp.

De Equilin zou je volgens mij ook wel aan gevoeligere paarden kunnen geven.
Mijn reden voor bestellen Equilin is omdat het makkelijker bestellen is voor mij. En omdat de basic voor blessuregevoelige paarden is. En ik ben beginnen geven wanneer hij geblesseerd was.
Wanneer ik de D&H bestelde kende ik de Equilin nog niet.