Hallo, op aanraden van mijn lesgever wil ik mijn paard 8jaar wat bijgeven. Het zou gaan om creatine om wat meer spiermassa te krijgen en glucasomine voor wat soepelere gewrichten. Hij vind de training namelijk moeilijk de laatste tijd en zijn spieren laten ook wat afweten. Paard heeft vroeger voor we hem kochten te weinig voeding gehad en was serieus ondervoed en overbouwd, kont staat nog altijd hoger als schoft. Ik hoop dat me hier iemand Pos en neg ervaringen kan geven van deze supplementen.
Ik zou niet naar supplementen grijpen, maar eerder zorgen voor meer eiwitten.. merriebrok bijvoeren bv. En uiteraard is een goeie kwaliteit ruwvoer essentieel. Als dat niets doet, zou ik pas overstappen op supplementen.
Maar goed.. das persoonlijk hè? En wat misschien ook nog een optie is.. is een bloedonderzoek.. om te kijken of ze niks tekort komt.
Het is een 'hij' haha. Ze krijgen hier onbeperkt hooi en staan 24:7 buiten op kaal weide. Bloedonderzoek is gedaan eb daar kwam uit dat hij te weinig vit e had maar dat is ondertussen ook al weer op peil. Kan merriebrok geen kwaad voor een ruin? Nu krijgt hij 2,5kg havens gastro + met 2 handen lucerne van hartog en wat lijnzaadolie
Ruinen en hengsten krijgen hier net zo goed merriebrok als ze dat nodig hebben..
maximuss
Geplaatst: 19-08-16 11:59
Merriebrok kan geen kwaad voor een ruin . Hier staan er drie ruinen en een merrie op pavo podo Lac om de spieren op peil te houden en dat gaat heel goed.
troi
Geplaatst: 19-08-16 12:00
Je kan de luzerne flink opschroeven waardoor je meer eiwitten geeft. Hetweegt bijna niks waardoor de voedingswaarde van 2 handjes erg laag is. Je mag gerust een kilo geven en ik gok dat dat richting een emmer vol gaat.
Allemaal bedankt voor de reacties Ik ga zo na de winkel even een zak havens merriebrok halen. Pavo zit teveel suiker in voor men paard, daar doet die het niet zo goed op als op havens voer.