Voordroog gemiddelde prijzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Voordroog gemiddelde prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 17:11

Omdat ik van de winter geen zin heb om hooi nat te moeten maken voor mijn paard met stofallergie.
Ben ik eens aan het rond kijken.

Ben er al achter dat de prijzen voor voordroog hoger liggen als gewoon hooi. En dat lijkt me ook logisch vanwege de folie die er om heen gaat.

Maar wat zijn nu normale prijzen voor voordroog. Heb het idee dat de prijzen best hoog liggen hier. Maar misschien verkijk ik me er gewoon op en zijn dat normale prijzen.

knollentuin

Re: Voordroog gemiddelde prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:14

Niet vanzelfsprekend want pakken in plastic zijn ook buiten op te slaan en hooi moet in een schuur en langer op t land liggen en vaker geschud, mijn ervaring is juist dat goed droog stofvrij hooi duurder is

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 17:16

Dan heb ik nu of heel goedkoop hooi of het verdroog is hier veel duurder.
Betaal nu 55 euro voor een pak hooi van 500 kilo. Voor hetzelfde gewicht maar dan voordroog zou ik 105 moeten betalen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:19

Geweldig, das hier dus bijna andersom.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:30

felicity schreef:
Betaal nu 55 euro voor een pak hooi van 500 kilo. Voor hetzelfde gewicht maar dan voordroog zou ik 105 moeten betalen.

Hoeveel paarden heb je want met één paard zijn grote balen voordroog niet goed te houden.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:16

Kosten voor een loonwerker zijn bij balen in plastic echt fors hoger dan kleine baaltjes, niet in verhouding tot het grootte verschil hoor! En ook het gewicht is niet te vergelijken; voordroog bevat meer vocht en dus minder droge stof dan kleine hooibaaltjes die mooi droog zijn.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:20

Ik verkoop ronde balenin plastic voor 35 euro per stuk(afhaalprijs,ze worden op je aanhanger gezet)
De keuze uit voordroogkuil(is meer aan gewicht) en uit hooi in de baal gegaan(die zijn lichter in gewicht ,maar langer houdbaar na openen)
Ik heb ook grote vierkante balen te koop .

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:22

Wij hebben grote balen (vierkante) voor 55 euro voordroog. Worden dan wel per 20 op stal gebracht. Welke omgeving zit je?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:23

cillusion schreef:
Kosten voor een loonwerker zijn bij balen in plastic echt fors hoger dan kleine baaltjes, niet in verhouding tot het grootte verschil hoor! En ook het gewicht is niet te vergelijken; voordroog bevat meer vocht en dus minder droge stof dan kleine hooibaaltjes die mooi droog zijn.

Dat laatste ligt er nogal aan.
Wij hebben hier gisteren in grote balen gewikkeld en daarom heet het voordroog.
En ja ik weet dat het proces daarna anders is.
Maar had mijn man geen late dienst gehad was het in kleine pakjes gegaan. Het was net zo droog daarvoor.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:23

SARINO schreef:
Ik verkoop ronde balenin plastic voor 35 euro per stuk(afhaalprijs,ze worden op je aanhanger gezet)
De keuze uit voordroogkuil(is meer aan gewicht) en uit hooi in de baal gegaan(die zijn lichter in gewicht ,maar langer houdbaar na openen)
Ik heb ook grote vierkante balen te koop .

Waar zit je Sarino? Mag ook per pb!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:24

knollentuin schreef:
Geweldig, das hier dus bijna andersom.....

Hier ook!! Zo balen is dat!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:26

Hier hebben we kleine baaltjes (100-120kg) voordroog tussen de 18 en 24€ en grote balen (500kg) voordroog tussen de 60-100€ (maar daar zie ik minder prijzen van).

Die grote balen zijn bij ons vrijwel altijd drama. Veel kwaliteitsverschil tussen de balen en de (2) proefbalen zijn vrijwel altijd beter dan de grotere (10-20) partijen. Met 1 paard zou ik zeker niet groter gaan de kleine baaltjes. Met 12 paarden krijgen we de grote balen al amper op in 3-4 dagen, maar dan begint het al wel te schimmelen (10-12kg per paard, semi-onbeperkt). En als de kwaliteit laag is lukt het al helemaal niet want dan eten de paarden er veel minder van. Ze vermorsen en verlopen er ook veel meer van (vanuit slowfeeders) waardoor ook het mesten veel minder prettig is.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:28

bruintje123 schreef:
cillusion schreef:

Dat laatste ligt er nogal aan.
Wij hebben hier gisteren in grote balen gewikkeld en daarom heet het voordroog.
En ja ik weet dat het proces daarna anders is.
Maar had mijn man geen late dienst gehad was het in kleine pakjes gegaan. Het was net zo droog daarvoor.

Ja dat kan; dan weet je zelf ook wat je hebt als het je eigen gras is. Maar meestal wordt het in plastic ook gehaald van meer bemest land; voordat dat mooi droog is, dan vaak ook niet droog genoeg en te zwaar voor kleine baaltjes.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:30

Hier ook andersom kleine baaltjes voordroog van 250 kg zijn 35 euro. Hooi is stuk duurder

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:32

Wij hebben laatst 1.20 bij 1.20 pakken voordroog hooi gekocht voor €30 per stuk volgens mij. Ik voer er 3 paarden van en in de winter gaat dat goed maar in de zomer moet ik wel opletten dat het niet warm gaat zitten.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:37

Die grote balen zijn bij ons vrijwel altijd drama. Veel kwaliteitsverschil tussen de balen en de (2) proefbalen zijn vrijwel altijd beter dan de grotere (10-20) partijen. Met 1 paard zou ik zeker niet groter gaan de kleine baaltjes. Met 12 paarden krijgen we de grote balen al amper op in 3-4 dagen, maar dan begint het al wel te schimmelen (10-12kg per paard, semi-onbeperkt). En als de kwaliteit laag is lukt het al helemaal niet want dan eten de paarden er veel minder van. Ze vermorsen en verlopen er ook veel meer van (vanuit slowfeeders) waardoor ook het mesten veel minder prettig is.[/quote]

Dan is je troep verkocht.
Tuurlijk kan er een keer een baal stuk zijn ,of een klein gaatje in zitten.
Dan gaat je spul schimmelen,maar al je al zo snel schimmel krijgt uit goede balen en je balen er anders uit zien dan je proefbaal ben je bekocht.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:41

Even gekeken wat de kosten waren voor onze 40 balen; totaal 1000 euro! Eigen gras dus, zelf schudden en zwillen. Loonwerker heeft balen gemaakt en ze thuis gebracht; dus toch 25 euro per baal 'kosten', denk de helft meer dan met kleine baaltjes; maar die zijn dan nog niet thuisgebracht... Maar er zit wel verschil in maten van balen hoor, vorig jaar een aantal baaltjes korter laten maken dat was wel prijzig maar sneller op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:06

SARINO schreef:
Citaat:
Die grote balen zijn bij ons vrijwel altijd drama. Veel kwaliteitsverschil tussen de balen en de (2) proefbalen zijn vrijwel altijd beter dan de grotere (10-20) partijen. Met 1 paard zou ik zeker niet groter gaan de kleine baaltjes. Met 12 paarden krijgen we de grote balen al amper op in 3-4 dagen, maar dan begint het al wel te schimmelen (10-12kg per paard, semi-onbeperkt). En als de kwaliteit laag is lukt het al helemaal niet want dan eten de paarden er veel minder van. Ze vermorsen en verlopen er ook veel meer van (vanuit slowfeeders) waardoor ook het mesten veel minder prettig is.

Dan is je troep verkocht.
Tuurlijk kan er een keer een baal stuk zijn ,of een klein gaatje in zitten.
Dan gaat je spul schimmelen,maar al je al zo snel schimmel krijgt uit goede balen en je balen er anders uit zien dan je proefbaal ben je bekocht.

Absoluut, maar het is al wel de 4e leverancier die dit flikt (of steeds slechtere balen levert, iedere partij van lagere kwaliteit dan de vorige). En er zijn er niet zo veel in de buurt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:13

De midi balen (125 kg) zijn hier rond de €20-22,50. Grote pakken kan ik voor 40 euro halen maar daar heb ik niks aan met 3 mini paarden :')
Omgeving Overijssel/Gelderland
Laatst bijgewerkt door Zamora op 18-08-16 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:14

45 euro voor grote vierkante pakken kleintjes rond de 150 kg betaal ik 30 euro voor

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:19

Wij hebben in het midden van het land vierkante balen voor 40 euro te koop en ronde voor 35 euro. Zelf op (laten) halen.

Mooie kwaliteit :

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:21

Ik heb dit jaar midibalen (rond, ongeveer 100 kg/st) laten persen en wikkelen, kostte 8,75 ex BTW per stuk. Ik vermoed dat ze voor ongeveer het dubbele bij de foerage liggen.
Grote vierkante pakken (400 kg schat ik) die ik vorig jaar ingekocht heb waren 45 euro incl. per stuk, thuisgebracht. Maar ik heb ook wel eens 60 euro betaald in een jaar van schaarste. Meer dan dat nooit.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:22

Ik betaal 47.50 voor balen tussen de 450/ 500 kg.. 1e snede.. Zou ook best grote balen hooi willen hebben maar ik kan hier regio Amersfoort niks betaalbaars vinden aan grote balen hooi.. Jullie suggesties?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:27

Rik Timmer in Putten al geprobeerd? Geen idee wat-ie voor hooi vraagt, met z'n voordroog is hij erg schappelijk.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:37

felicity schreef:

Waar zouden ze het voordroog hebben?
Dat is namelijk belachelijk aan de prijs :(
Ik heb altijd voordroog in de winter en nu ook in de zomer. Heb nooit meer betaald dan € 50,00 voor die grote balen.