Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kuggur schreef:Woogy schreef:Vind het jammer dat de reguliere veeartserij weinig beleerd is in de samen hang van alle organen
Inderdaad, verbijsterend.
Ik heb zelfs gehoord dat er in hun opleiding geen enkele aandacht wordt geschonken aan auralezen, Reiki of homeopathische behandelingen. Schandalig!
Woogy schreef:Ik sprak eens een veearts die een fokmerrie behandelde die een enorme rare uitslag kreeg op haar vulva streek. 'verbrand door de zon, zal nog glijmiddel op gezeten hebben'. Die was al ruim een week eerder opgevoeld dan de uitslag er was. Ik had kort ervoor een paard met candida bacterie gehad en kaartte dit aan haar aan 'Candida is lariekoek, zijn Erik Laarakker praktijken en dat is allemaal onzin'.
In elke vorm van 'alternatieve' en holistische geneeskunde is het klaar als een klontje. Maag, milt en lever werken heel nauw samen. Raakt echter de milt over belast, kunnen lever en nieren hun werk niet meer goed doen. Nieren die hun best niet doen, maken het de blaas en lever weer heel zwaar. Paarden met darm problemen, krijgen last van de longen en andersom.
Bij zaken als de acupunctuur kom je het ook al tegen.
Bij mensen is het ook zo dat voedselallergiën zit uiten in eczeem en dergelijke nare zaken. Huidvlekken, bultjes etc.
. Jammer wel. horsies5 schreef:Mijn paard had laatst een wormbesmetting opgelopen en ging daarvan hoesten.. Na een wormbehandeling was het hoesten ook meteen over..
Alles staat met elkaar in verbinding en heeft effect op elkaar
Citaat:Bijzonder netwerk in het menselijk lichaam
Hoewel elk orgaan een eigen functie heeft, hebben ze zonder meer effect op elkaar. Als het ene orgaan niet goed functioneert, zal dat gevolgen hebben voor andere organen in het lichaam. Professor Sophia de Rooij is internist en verbonden aan het UMCG te Groningen. Behalve internist-ouderengeneeskundige is zij klinisch geriater. Zij is sinds een aantal jaren voorzitter van de Nederlandse Internisten Vereniging (NIV). “Een mens is geen optelsom van zijn organen”, stelt ze. “Het gaat juist om de samenhang. Onze organen hebben elkaar hard nodig.”
Citaat:Alternatieve 'therapeuten' (arts mogen ze zich over het algemeen niet noemen) verzinnen er echter van alles bij waar geen basis voor is, en dan krijgen de reguliere artsen het verwijt dat ze er geen verstand van hebben. Jammer wel.

Woogy schreef:Tsja, verklaar mij dan, wanneer mijn paard het verkeerde dieet krijgt, de groene klodders uit z'n neus komen...Ik kan dan zijn hoest en snot behandelen, maar dat is eindeloos gebed. Terwijl als ik zijn dieet aanpas, het hoesten direct stopt...
In de tijden van de Grieken was de conclusie al getrokken dat alle organen samen werken. Zodra het lichaam als 1 geheel wordt behandeld, kun je veel meer ziektes oplossen.
Je geeft zelf al aan dat hart en longen samen werken, omdat die beide gedijen op zuurstof...De milt zuivert het bloed, als het ergens vervuilt raakt, gaat de milt functie omhoog, raakt de lever over belast gezien die eveneens bezig is met bloedzuiveren. Moet het hart harder werken, moeten de longen harder werken. Dan ineens kan het wel?
horsies5 schreef:Hoesten bij een wormbesmetting heeft vast nog andere verklaarbare redenen waar ik geen weet van heb..
Woogy schreef:Paarden kunnen longproblemen hebben die zich uiten in een verhoogde hartslag. Kennis rijdt hoog endurance en had een merrie die telkens een te hoge hartslag had. Dier op gestoomd hooi gezet en haar hartslag was nooit meer te hoog. Je hoeft dus niet altijd grote symptomen als hoesten en snot te hebben, om wel degelijk ergens last van te hebben.