Probiotica

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:31

Welke probiotica gebruiken jullie of heb je gebruikt voor je paard?

J00P

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:35

Ik heb het nog nooit gebruikt.
Wil je het specifiek voor klachten gaan gebruiken? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:39

Yea-sacc van van Dodsen en Horell op aanraden van mijn DA :) Wij geven het bij aangezien mijn merrie snel platte mest heeft. Ze heeft bovendien een beetje rommelige darmen (veel darmgeluid) en een geschiedenis van koliek. Dus dit geven we nu ter ondersteuning. Moet zeggen dat ze er echt goed uit ziet!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:14

VSW → VS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:20

I heb die van Puur gebruikt en deed, helaas, helemaal niks.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:23

Microcomp, via Den Hoek. Krijgt mijn paard af en toe omdat hij snel geïrriteerde darmen heeft met natte mest / mestvocht bij de mest tot gevolg. Ik kreeg van Den Hoek ook het advies om veendrenkstof (bio-ron) te proberen, maar momenteel gaat het met mijn ruin (en zijn mest) prima, dus laat ik dat even.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:30

Wij hadden van de kliniek in bodegraven een paarse pot gehad en dat heeft echt onwijs geholpen.ik zal morgen is naar het etiket kijken..het was namelijk een pools etiket :D dacht ik...(in de lege pot bewaar ik nu me frontriemen :') )

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 09:36

Omdat hij erg vatbaar is voor schimmels mijt etc ondanks altijd behandelen is hij de eerste die de sjaak is. Dit had hij direct van veulen af aan. Afgelopen winter zijn weerstand ook ondersteund en dat ging toen beter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:12

Yea sacc inderdaad, verkrijgbaar van verschillende merken( ik gaf het van chevital ). Yea sacc zorgt voor een betere vertering van het voer in de darmen. Zit ook in Opkikker van NAF.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:23

Orthiflor, 10 daagde kuur. Gewoon voor humaan gebruik. Werkte als een tierelier. Advies vanuit Utrecht.
Hij at mest nadat hij geopereerd was in Utrecht en twee weken lang 2 soorten antibiotica gespoten kreeg en metacam.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:00

Pffff net op stal geweest. Het is nu nog erger geworden lijkt het en ik word er echt zo moedeloos van.
In een paar dagen tijd is hij was bloter geworden en dof. Hij knokt weer tegen die zooi en ik zie door de bomen het bos niet meer qua aanbod.
Streven nr 1 is om hem nu optimaal te ondersteunen. Dus op naar een vitaminen en mineralen boost en dan iets wat echt goed werkt om die weerstand te verhogen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:20

Anoniem schreef:
I heb die van Puur gebruikt en deed, helaas, helemaal niks.

Ik geef die ook en gebruik altijd maar een mespuntje, echter is het vaak niet alleen de probiotica maar ook de rest van het dieet, en ook de gezondheid natuurlijk. Voer je darmbacterien bij en daarnaast iets wat ze net zo hard weer uitroeit kun je natuurlijk bezig blijven. En voor darmen moet je vaak zo een zeven jaar uittrekken. En dan hoef je geen zeven jaar probiotica bij te voeren maar dat is mij toen als termijn gesteld en dan heeft het idd ook geduurd voordat mij oudje van de diaree af was. Inmiddels wordt ze 41 en al paar jaar goede mest. Ik weet nu ook dat bij diaree er iets mis is. Van het voorjaar vijf weken lief force formula gevoerd en weer wat slappe mest. Kreeg het niet goed en da wist ook niet meer. Gestopt met supplement en binnen twee weken deel van de klachten al weg, zo ook de slappe mest die was weer goed (en dan zit er dacht ik ook een probiotica in dat supplement).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:22

Hilary schreef:
Microcomp, via Den Hoek. Krijgt mijn paard af en toe omdat hij snel geïrriteerde darmen heeft met natte mest / mestvocht bij de mest tot gevolg. Ik kreeg van Den Hoek ook het advies om veendrenkstof (bio-ron) te proberen, maar momenteel gaat het met mijn ruin (en zijn mest) prima, dus laat ik dat even.

Veendrenkstof heeft mijn oude ook veel geholpen en zitten idd ook goede organismen en andere stoffen in. Het is tot nu toe het middel wat naar bij mij het beste ondersteunde als ik ruwvoer uit plastic voerde.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:31

ik heb goede ervaringen met de supplementen van Soul-Mate Nutrition. Ze hebben een prebioticum, dat specifieke supplement heb ik zelf nog niet gebruikt. Je kunt ze ook mailen voor advies.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:36

Ik heb mijn paard begin dit jaar na een antibioticakuur een kuur probiotica van Puur gegeven. Na 2 dagen merkte ik al verschil. Zijn mest stonk niet meer en zijn huid leek ook echt tot rust te komen. Ik zou het dus zeker weer geven.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:22

Maar hij heeft geen last van slappe mest. De lage weerstand uit zich in dus oa erg gevoelig voor schimmels en nu dus mijt.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:11

Soulmate nutrition inderdaad. Goede producten, ook de pro biotica is top. Maar je kan ook mailen voor een advies. Wellicht kan jouw paardje ook goed op de 2G of een kuurtje muscleforte.