Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
met die kleine rolletjes, is nl lastiger met het plastic, maar groter en ik kan continu voordroog weggooien. Ik heb er 3 staan. En afgelopen winter heeft de buurvrouw gedeeld met me, voor haar paard. Waren dus 4 die ronde balen van 1.10 doorsnee aten. En ze deden pak em beet een week met een rol (ik voer wel hooi ernaast
). Ipsilonka schreef:Tegen de tijd dat je er aan toe bent om te voeren, zorgen dat je de balen met iemand kan delen. Dit ga je niet op krijgen voordat het gaat broeien rotte etc. (is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval)
Loonwerker schreef:Wij raden altijd aan de pakken juist niet helemaal open te snijden. Snijd één kopse kant open langs drie zijden, en knoop na gebruik het plastic weer zo strak mogelijk dicht met strotouw oid.
Hoe droger het kuilgras hoe minder snel het broeit inderdaad. Maar zeker met de wat vochtigere pakken is helemaal opensnijden geen goede oplossing voor slechts twee paarden.
Loonwerker schreef:Wij raden altijd aan de pakken juist niet helemaal open te snijden. Snijd één kopse kant open langs drie zijden, en knoop na gebruik het plastic weer zo strak mogelijk dicht met strotouw oid.
Hoe droger het kuilgras hoe minder snel het broeit inderdaad. Maar zeker met de wat vochtigere pakken is helemaal opensnijden geen goede oplossing voor slechts twee paarden.