Hij gaat sinds zaterdag overdag het land op en in de nacht is hij binnen. In de stal hangt zijn hooi en de eerste drie nachten was dit 's ochtends op! Maar de afgelopen twee nachten is dit minder, het lijkt wel alsof hij amper iets gegeten heeft...
Het is dezelfde baal hooi dus aan de kwaliteit kan het niet liggen. Hij eet het ook niet meer uit mijn hand. We hebben de manier of plek van ophangen ook niet veranderd.
Zit hij dus gewoon vol na een dag weidegang? Mij lijkt van niet want in de ochtend hoor ik zijn buik hardop rommelen. Hij krijgt ook 2x per dag klein beetje krachtvoer met een wortel en dat gaat er wel in...
Zo trof ik het vanmorgen aan:

Hij heeft wel wat gegeten aan de rommel op de grond te zien maar het is verre van op! Wat denken jullie?
Google zegt bij kuilgras "grass silage". Zal wel niet kloppen
. Hij heeft dit ook gegeten voordat hij vier weken het land op ging, maar toen was hij nog niet van mij en weet ook niet hoe zijn eetgedrag toen was. Zal het eens vragen. Dank je in ieder geval!
ik zou het vervelend vinden als hij zich verveeld in stal en stalontdeugden zou gaan ontwikkelen, want hooi eten houdt ze tenslotte lekker bezig.... Hij krijgt maar klein beetje krachtvoer (4 handjes per dag) omdat hij nog niet echt werkt. Als hij meer gaat werken bouw ik dit natuurlijk ook op. Hopelijk gaat hij dan ook weer hooi eten, als hij ervoor moet werken
, heb zijn gebit nog niet laten controleren, maar hij at de eerste drie nachten flink veel hooi en hij eet de hele dag door gras... of is het daar niet aan af te zien? Hij at ook van deze soort baal voordat hij vier weken 24/7 op de wei stond. Daarnaast is er nu geen andere baal beschikbaar, de stalmeester heeft 1 baal gehaald toen mijn paard naar stal kwam. De andere paarden zijn namelijk nog op 'vakantie' in de wei 24/7. Dus dan zit hij met een baal hooi die niet gegeten wordt... En die baal is GROOT