In het kort:
Pony is enorm stressgevoelig, hoog in de spanning en erg heet. Tijdens de hengstigheid kan ze extreem worden. Verder qua karakter ontzettend lief. Pony wordt op dit moment doorgereden en werkt zo'n 5-6x per week waarvan 2 keer per week een rustige training (buiten wandelen bijvoorbeeld). Schiet heel snel in de stress, ook bij de hoefsmid.
Staat in de zomer 24/7 buiten op de wei (of paddock als de wei te nat is), in de winter overdag op de paddock en 's nachts op stal. Ze krijgen grote porties hooi over de dag verdeeld. Helaas op de paddock niet overdag, maar dit wordt geregeld (slowfeeder). Daarnaast 2 keer per dag ('s morgens en 's avonds) basis conditiebrok wat de staleigenaar standaard voert, mijn pony krijgt hiervan een klein schepje. Ik heb een tijdje magnesium bijgevoerd, maar die emmer is nu leeg. De pony krijgt na het werken 2 handjes muesli (weinig suikers) met lijnzaadolie en eventueel wat luzerne.
Wat zou een goed voerschema zijn voor deze pony?
Ik weet het exacte merk van de brok die ze krijgen niet, maar dat kan ik zo op stal gelijk checken.
). Daarnaast een vitaminebrokje, lijnzaadvlokken, kamille, magnesium. 
Ik ga eens op onderzoek uit en het voerschema aanpassen. Ben heel benieuwd of het gaat werken.