Welk merk bier moet ik mijn paard geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk merk bier moet ik mijn paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:32

Vandaag is mijn paard jarig *\o/* Dus uiteraard is het feest!
Naast taart wil ik haar ook haar eerste biertje voorschotelen.
(Ik denk maar zo: ik kan daar maar beter bij zijn, haar eerste biertje, dan weet ik zeker dat het niet direct uit de hand loopt met haar alcoholgebruik :j)

Nu lees ik overal dat je het beste bruin bier kan geven, maar heeft iemand ook daadwerkelijk ervaring hiermee, en welk merk of biertje heb je dan precies gegeven? (En geef je het door de brokken, of drinken ze het ook gewoon zo?) Ik vind alleen ervaring met Guinness, maar dat is er nou net eentje die ik eigenlijk niet wil geven.

nine1987

Re: Welk merk bier moet ik mijn paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:33

Ik pak altijd t goedkoopste.. Ze vinden t erg lekker.. :D

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:35

Zolang je haar maar geen Heineken oud bruin geeft. Dat wil je niemand aandoen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:36

Proficiat Nikki.
Hier krijgt onze Hercule regelmatig een pilsje als het erg heet is, zoals nu. Om zijn nieren te ondersteunen want door het pilsje stimuleer je de uitscheiding. Inderdaad Guinness betekent oorlog met mijn man. Dus dat doen we maar niet meer. Van onze natuur geneeskundige begrepen dat gewoon goedkoop normaal pilsje ook OK is en dat het niet persé bruin hoeft te zijn.
Bruin bier is hier namelijk moeilijker te krijgen en gewoon duur.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:38

Hmmmm of een lekker speciaal biertje? :o Het is per slot van rekening een speciale dag!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:38

Laatst bijgewerkt door LaPluche op 23-06-16 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:40

Echt waar? Wtf, haha, nog nooit van gehoord! Kan alcohol dan geen kwaad?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:44

Jolliej schreef:
Echt waar? Wtf, haha, nog nooit van gehoord! Kan alcohol dan geen kwaad?

1 flesje bier op 500 kg paard gaat je paard niets van voelen.
Oud bruin is van vroeger uit al een middeltje om het paard te ondersteunen qua nieren en qua vacht, gaan ze prachtig van glanzen en ze vinden het vaak zalig!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:47

Een lekker bruin biertje inderdaad! Ik gaf het over het voer of door de slobber.

Gefeliciteerd met je knapperd!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:49

Wat een mooie bakerpraatjes weer. Bij mensen werkt alcohol diuretisch (laat je meer plassen) omdat je lichaam het giftige alcohol en de door de lever gevormde afbraakproducten ervan kwijt wil. Dáárom ga je van bier (of wijn, of welke alcoholhoudende drank ook) pissen. Als het íets doet, is het je nieren (en je lever) belasten.
Dat ene biertje zal die 500 kg paard idd niet voelen. Maar enig effect, laat staan ondersteunend, op de nieren is natuurlijk volkomen BS.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:53

Klopt, bruin bier voegt niet zo heel veel toe. Ze vinden het wel lekker. Die paar keer dat ik bier meeneem voor de paardjes is het inderdaad het goedkoopste bruinbier. Mijn ruin blieft geen zompige brokken dus over het voer doen is geen optie. Als ik het gewoon in een bak doe komen ze het vanzelf opdrinken. Het gaat vaak niet in één keer op maar na een paar uur is de bak leeg.

Gefeliciteerd met de eenhoornprinses *\o/*

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:15

Ibbel schreef:
Wat een mooie bakerpraatjes weer. Bij mensen werkt alcohol diuretisch (laat je meer plassen) omdat je lichaam het giftige alcohol en de door de lever gevormde afbraakproducten ervan kwijt wil. Dáárom ga je van bier (of wijn, of welke alcoholhoudende drank ook) pissen. Als het íets doet, is het je nieren (en je lever) belasten.
Dat ene biertje zal die 500 kg paard idd niet voelen. Maar enig effect, laat staan ondersteunend, op de nieren is natuurlijk volkomen BS.

Precies dat dus. Het enige voordeel wat er zou kunnen zijn voor de gezondheid is dat gisten in sommige bieren een bevorderende werking op de darm (flora?) hebben wat goed is voor de spijsvertering maar ook voor huid en vacht. (Al is dit in paarden nooit wetenschappelijk bewezen.)

Vooral met warm weer zou ik mijn paard juist geen bier geven :') drogen ze nog even extra uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:43

Bedankt voor de felicitaties :D <3 en tips!
pien_2010, die mannen ook altijd... ik lees net dat hier het Oud Heineken is wat ruzie thuis gaat geven :D Dan maar kijken of er wat anders (oud)bruin is, en anders dus een gewoon biertje voor de jarige. Vitamalz hebben ze hier denk ik niet.

Ach of het nou gezond is of niet, als ze het maar lekker vindt :D En met een paard van ruim 400 kg ben ik niet bang dat ze zal uitdrogen van een biertje haha.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:46

Waarom zou je je paard bier geven??? :?

Het is een PAARD.... geen mens....
Of ben ik nou de enige die dit een beetje erg apart vind?!! :=

Edit: natuurlijk wel GEFELICITEERD met de verjaardag van je paard *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:50

Ik ben me ervan bewust dat mijn paard een paard is hoor, de hoofdletters zijn dus echt niet nodig, maar bedankt :D Bedankt voor de felicitaties ook! Y)(^)

Omdat er wordt beweerd dat bier goed zou kunnen zijn voor een paard, en om haar extra te verwennen. Of het goed is valt zoals boven genoemd te betwisten, maar schadelijk zal het in elk geval niet zijn. Dus het is vooral leuk om haar eens iets lekkers te geven dat ze normaal niet krijgt *\o/*

De 'waarom' vraag zou je dan net zo goed kunnen stellen bij paardensnoepjes of alles wat je je paard geeft dat hij/zij niet per se nodig heeft, toch? :)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:57

Gefeliciteerd met je paard. Je kan ook als traktatie een watermeloen geven. Vinden ze ook erg lekker!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:04

Heb die van mij gisteren een Heineken gegeven, dat was het goedkoopste oud bruin bier dat ik kon vinden in de supermarkt (89 cent ofzo).

Waarom je je paard een oud bruin biertje zou geven? Omdat het helpt met het afvoeren van vocht (bij bijvoorbeeld stalbenen), het helpt tegen spierpijn, ze vinden het heerlijk, ze gaan er van glanzen (als je bijvoorbeeld kijkt bij de ingrediënten van een hoefsupplement zit daar ook gist in)... Baat het niet dan schaadt het niet.

Wel eerst eventjes laten staan voor je het geeft, want koolzuur niet goed voor je paard (ze kunnen niet boeren, dus kunnen het gas niet kwijt).
Laatst bijgewerkt door jorretje op 23-06-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:07

Mijn paard is drachtig. Dan is het denk ik niet slim om te geven of wel?
Ze heeft namelijk wel een dik been. Dus voor de vochtafdrijving zou het wel een leuk uitprobeersel zijn.
En als ze het dan toch ook nog lekker vind!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:08

NikkiDeKerf schreef:
De 'waarom' vraag zou je dan net zo goed kunnen stellen bij paardensnoepjes of alles wat je je paard geeft dat hij/zij niet per se nodig heeft, toch? :)

:j :D

Jorretje tegen stalbenen kun je veel beter kleefkruid geven. Is veel gezonder en momenteel kun je het echt zo'n beetje overal vinden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:09

Ik geef mijn paard altijd bier na zware inspanning (lees; cross/endurance etc) juist omdat ze meer zouden gaan plassen en dit weer helpt tegen de spierpijn.

Gefeliciteerd en dat het hem mag smaken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:11

@ yolien_
Ik denk niet dat 2,5 % alcohol van één flesje bier wat uitmaakt op al die liters bloed van een paard, maar je kan het voor de zekerheid even aan je veearts vragen!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:19

Weer wat geleerd hihi :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:21

Die van mij vinden het heerlijk. Meestal oud bruin. Soms een gewoon pilsje, net wat er in huis is.

Ik merk dat ze echt duidelijk minder spierpijn hebben na een zware wedstrijd dag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:35

Ik zou zeggen, kijk wat er in de aanbieding is haha, of nou ja... Volgens mij is bruin bier niet snel in de aanbieding.

Gefeliciteerd iig! En proost voor t paard

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:37

Ik word ook voor gek verklaard als ik een biertje over de muesli gooi, maar ze vindt het wel lekker :') Ik een biertje, zij een biertje, gezellig toch? :D